Gå til innhold

Andre som har en psykisk syk forelder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan takler dere det? Jeg synes det er veldig tungt i perioder. Har en mor som er alvorlig psykisk syk, i tillegg vil hun ikke innse det selv. Snakket nylig med legen hennes og han mener hun bør innlegges, men hun nekter.. får høre at det er vi som bør innlegges, hun feiler ingenting.

Venninnene mine har ressurssterke, oppegående foreldre og jeg føler meg så alene som har det sånn.. min far er ikke i bildet. Min mor kan ikke ha barnebarna alene.

Jeg føler at hun bruker meg og mine søsken til å få ut all dritten på.. hun har skjøvet fra seg alle venninner og krangler konstant med sine egne foreldre så da er det bare oss igjen. I perioder sender hun meg rundt 50 mld i uken hvor hun skriver masse usammenhengende ting. Blir helt gal. Hun snakker også om det samme hele tiden, henger seg opp i visse ting og gjentar seg selv om og om igjen, blir helt gal av å høre på. Hun mener at hun alltid har rett i alt hun sier og tenker.

Etter jeg fikk barn er hun begynt å komme ofte på besøk, og jeg takler det ikke.. kjenner jeg blir sint og frustrert når hun vil komme. Får stressnakke og hodepine. Ofte sender hun melding om at hun er på vei når hun allerede er på bussen. Så sitter hun her i timesvis. Forstår at hun vil treffe barnebarna, men jeg takler ikke å treffe henne så ofte. Hun er veldig negativ og vi har lite til felles. Klarer ikke identifisere meg med henne. Hun liker heller ingenting, hverken å reise, shoppe, gå på kino, kafe, se film osv. Går ikke an å finne på noe som helst med henne.

Hun har et voldsomt temperament, tør ikke ta opp ting med henne for da klikker hun helt og skjeller folk ut.. jeg er mer av den konfliktsky og rolige typen. Mannen min svarte henne igjen en gang hun provoserte han og da klikket hun fullstendig, stod og brølte og ropte stygge ting til oss foran barna og var helt gal..

Blir litt gal jeg... går med så mye innestengt aggresjon og frustrasjon inni meg. Må jo utslette meg selv og late som ingenting for å kunne omgås henne uten at hun blir sint..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skrev et innlegg før i dag om min mor og jeg ser det er noen likhetstegn med moren din. Jeg har dessverre ingen gode råd, men ville bare si at du ikke er alene om dette her!

Klem til deg :)

Gjest I See You, Shakin That Ass....
Skrevet

Det hørtes forferdelig likt ut som min mor. Jeg tok et valg for 3år siden, og kuttet henne ut. Var nødt til det, for min egen del. Selvom det er hardt, så er det kanskje til ditt eget beste?

Skrevet

Og i dag kuttet jeg ut min mor.

Etter 33 år er det nok.

Lei hennes psykopat og alkis mannfolk

Hun tenker bare på seg selv

Hun går over lik for seg selv, men ingen andre.

Det er 3 uker til termin, så synes selvsagt dette er dypt tragisk og heller ikke rett tidspunkt .... Men når er rett tidspunkt?

Hun går til psykolog og lege , blir bare verre.

Jeg tror hun har begynt med piller.

Hun er så likegyldig ....

Jeg har vært igjennom en lang prosess før jeg valgte å kutte henne ut i dag.

Svært få som vet hvordan jeg har hatt det og hvordan hun er.

Men de som vet støtter meg 100% de som ikke vet får vite .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...