Gå til innhold

Når begynner gutter å stå og tisse?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ønsker du det eller Ønsker du det ikke?

Jeg prØver veldig å lære dem å sitte. De på skolen og gjØr det. Men etter mange griserier på doene har de skilt jente og guttedo helt.

Her må de helst sitte, men jeg sjekker aldri, bare minner dem på det. Mindre gris...

Skrevet

De begynte å stå ca rundt 4 år, når dem begynte å rekke opp over kanten :D

Skrevet

Jeg ønsker ikke, hehe! Dvs helst vente så lenge som mulig :)

Gjest I See You, Shakin That Ass....
Skrevet

Min har stått sidwn han var 3, tipp om jeg er lei av å vaske tissesøl :-P

Skrevet
Ønsker du det eller Ønsker du det ikke? Jeg prØver veldig å lære dem å sitte. De på skolen og gjØr det. Men etter mange griserier på doene har de skilt jente og guttedo helt. Her må de helst sitte, men jeg sjekker aldri, bare minner dem på det. Mindre gris...

Det er ikke naturlig posisjon for en gutt å sitte å tisse, han får ikke tØmt blæra godt nok. Så synes det er rart at skolen Ønsker det...

Skrevet
Ønsker du det eller Ønsker du det ikke? Jeg prØver veldig å lære dem å sitte. De på skolen og gjØr det. Men etter mange griserier på doene har de skilt jente og guttedo helt. Her må de helst sitte, men jeg sjekker aldri, bare minner dem på det. Mindre gris...
Det er ikke naturlig posisjon for en gutt å sitte å tisse, han får ikke tØmt blæra godt nok. Så synes det er rart at skolen Ønsker det...

Eh, gutter/menn blir anbefalt å sitte og tisse minst en gang i dØgnet for åfå tØmt blæra skikkelig. Det du sier er motsatt av alle råd jeg har hØrt

Skrevet

Eldste har stått siden han slutta med bleie. Men jeg innførte sittende tissing for noen mnd siden. Lei av gris!!!

Har gutter på to og seks år, toåringen sluttet med bleie i sommer, og heldigvis har han tatt det som en selvfølge å sitte.

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Fortrinnsvis aldri!

Men - vonde vaner er vonde å vende, og det er nok fedre i bøtter og spann som dessverre lærer sønnene sine å stå og tisse. Dumt.

Skrevet
Eh, gutter/menn blir anbefalt å sitte og tisse minst en gang i dØgnet for åfå tØmt blæra skikkelig. Det du sier er motsatt av alle råd jeg har hØrt

Ja enig med siste anonym her...

Skolen anbefaler pga det siste... Og pga alt sØl på vegger og gulv...

Haddet det være tilfelle som du fØrste anonym skrev så hadde jeg jammen bedt dem sitte på skolen og heller stå hjemme. Forferdelig for alle de andre å vandre i tiss. En kan takler sine egne sØnner hjemme...

Skrevet

Noen sier det uten at det finnes nok vitenskapelig hold i de påstandene, men så lenge en er frisk tØmmer menn blæra like godt stående. Det er jo individuelt det som mye annet... men personlig ville jeg stusset over menn som satt og tisset....

Skrevet

Det er lurt å lære dem å stå og tisse også sånn at de kan gjøre det hvis de er ute uten do i nærheten. Det har faktisk blitt et problem for barnehagen når de er på tur at vår 5åring ikke klarer det og det er ikke noe gøy. Det er andre ting enn at vi bare ikke har lært han det som er årsaken til at han kan det, men jeg vet at vi kommer til å lære nestemann det sånn at han kan det når han må, selv om han også stort sett kommer til å sitte (hvis han gjør som vi vil;) )

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

Min har nettopp begynt, han er 3 år om 12 dager. Han vil tisse sånn som en av guttene i barnehagen gjør (helten hans!). Han når akkurat over kanten når han står på tå :)

Skrevet

Sønnen vår har stått og tisset siden han sluttet med bleie (2 år og 9 mndr). Jeg har ingenting i mot at gutter sitter og tisser, det var bare ikke et kjent fenomen for oss, egentlig... Han satt jo på potta mens bleieavvenningen pågikk, men når han sluttet med bleia sto han på krakk og tisset i do. Hører dere klager over søl og gris - tror sønnen min må være veldig god til å sikte, for det har ikke forekommet her :)

Skrevet

Det er lurt å lære dem å stå og tisse også sånn at de kan gjøre det hvis de er ute uten do i nærheten. Det har faktisk blitt et problem for barnehagen når de er på tur at vår 5åring ikke klarer det og det er ikke noe gøy. Det er andre ting enn at vi bare ikke har lært han det som er årsaken til at han kan det, men jeg vet at vi kommer til å lære nestemann det sånn at han kan det når han må, selv om han også stort sett kommer til å sitte (hvis han gjør som vi vil;) )

Set barnehagen att alle jentene når dei skal på tur? Dei må da utgjere eit like stort problem i forhold til tissinga.

Har jente, men ville ikkje finne på å lære ein gut å grise til omgivnadene..

Skrevet
Set barnehagen att alle jentene når dei skal på tur? Dei må da utgjere eit like stort problem i forhold til tissinga. Har jente, men ville ikkje finne på å lære ein gut å grise til omgivnadene..

Jeg aner ikke hva de gjør med jentene når de er på tur, men jeg vil tro de går bak en busk og holder dem opp hvis de ikke har en do i nærheten og jeg ser ikke noe problem med det hvis de feks er i skogen. Er de andre steder har de stort sett en do i nærheten.

Skrevet

Min eldste sitter heldigvis, men han kan jo fint stå også om han er i skogen og det presser på. Nr to nekter stort sett å sitte og jeg hater det virkelig, men han er så sta og lager så mye bråk at jeg har gitt opp. Han er fire nå, gikk fra bleie til å stå. Svar på spm ditt - må jo nødvendigvis være høye nok til å få den over kanten.

Skrevet

Gutten min på 8 år sitter på do, men klarer fint å tisse stående hvis han må.

Skrevet

Her har vi lært guttungen begge deler, lærte å stå når han var rundt 4. Men han står kun på offentlige toaletter når vi er ute å reiser(eks rasteplasser) eller på tur i skog og fjell. På skolen sitter de ellers er det mange som tisser på kanten, gulv osv, fysj!

Skrevet
Noen sier det uten at det finnes nok vitenskapelig hold i de påstandene, men så lenge en er frisk tØmmer menn blæra like godt stående. Det er jo individuelt det som mye annet... men personlig ville jeg stusset over menn som satt og tisset....

Det er jo helst guttene som er så små at de ikke har kontroll at en vil ha til å sitte å tisse, det er jo ikke rart.

Men de blir jo såpass kontrollert når dem blir store håper jeg :D

Jeg krever ikke at mannen skal sitte :D

Skrevet

Min eldste sluttet med bleie da han ble 3, har stått og sittet om hverandre fra starten av. Vi sliter ikke med søl og gris.

Yngstemann sluttet rett etter at han ble 2 år, han har sitter frem til nå. Men nå ser han veldig at storebror står og da vil han også. Har krakk ved do, men kan nok bli litt gris tenker jeg, han er bare 2 år og 5 mnd

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Her har de stått og tisset fra de er store nok til å få den over kanten. De var rett over 3 år da de sluttet med bleie og har egentlig alltid stått, men faren sitter så det hender de gjør som han..

Skrevet

Min er 10 år og sitter på do!

Fikk beskjed av legen om å gjøre det for å få tømt helt.

Skrevet

Mannen min står og tro meg - det blir gris når han "rister" ut de siste dråpene.

Sønnen vår på 21 år har alltid sittet på do, noe jeg synes er veldig fint. Ikke noe vi har lært han til, bare blitt sånn. Litt teit at kjæresten hans synes det er rart.... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...