Gå til innhold

Langt går når man har mye grått

Anbefalte innlegg

Skrevet

En på jobben sa at langt hår som man farger for å skjule grått hår ikke blir pent. Det blir vist lovløst og dødt.....

Jeg hadde tenkt til å spare til litt lengde på håret nå, men har dessverre mye grått som jeg farger opp hver 4 uke. Har hatt kort, veldig kort, hår i mange år nå.

Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns det er mye penere med langt grått hår. Det skal jeg ha når jeg blir gammel nok ;)

Gjest I See You, Shakin That Ass....
Skrevet

Hæ? Selvfølgelig kan du farge det, men pass på å ikke overfarge det uti lengdene, altså om du skal friske opp fargen så bruk en glansvask. Mens i etteevekst må du ha vanlig farge om du vil ha opptimal delninfseffekt :)

Spar i vei :)

Skrevet

Grått hår er pent! Har aldri hørt at noen har sagt at det blir livløst hvis det farges.

Skrevet

Jeg har hatt langt hår meste av tiden siden jeg begynte å bli grå. Har nå nesten til skuldrene og skal spare til nesten 10 cm under skuldrene. Går kjempefint så lenge jeg får god klipp og striper håret noenlunde regelmessig hver 3-4 måned (blir billigere med striper fordi etterveksten ikke vises så godt hvis det er gjort på riktig måte). Håret mitt vokser veldig fort også, så på 3-4 måneder har jeg egentlig mye ettervekst, men det ser faktisk ikke ille ut så lenge jeg striper det. Som noen nevnte er det viktig å ikke overfarge tuppene - men det skal en dyktig frisør passe på å ikke gjøre!

Mitt hår er veldig tykt fra før, og det grå er ofte litt stivere også, og tidvis ganske tørt. Jeg er derfor avhengig av god sjampo og balsam og ellers gode produkter. Bruker nå sjampo og balsam fra Krem Fresh (norsk økologisk). Og bruker litt arganolje i håret etterpå.

Gidder jeg å style håret litt ekstra så bruker jeg å få spørsmål om jeg er hårmodell. Og det tar jeg som et kompliment når jeg er 42 og egentlig er full av masse grå ;)

Så du kan fint ha lengde på håret selv om det er grått. Veldig typeavhengig også, da.

Skrevet

*Fnis* LOVLØST og dødt faktisk ;)

Wups tror du må passe deg da, he he..

Sorry asså, klarte ikke dy meg ;)

Skrevet

Jeg synes grått hår er fint!

Ei jeg red hos for maaaange år siden, hadde nydelig grått hår, med god lengde på det.

Vil også få grått (naturlig) hår når jeg blir gammel :)

Skrevet

*Fnis* LOVLØST og dødt faktisk ;)

Wups tror du må passe deg da, he he..

Sorry asså, klarte ikke dy meg ;)

Zombiehår? :)

Skrevet

Lovløst ja. Ipadden er ikke alltid min beste venn nei.....

Glemte å si at jeg er mørk og det grå synes naturlig nok veldig godt.

Er så i tvil om jeg skal la det gro eller klippe meg helt kort igjen. Hater denne mellomfasen jeg er i nå. Føler jeg meg helt jævlig på håret rett og slett.

HI

Skrevet

Kanskje du kan ha litt sånn bobbklipp på håret?

Hår blir fort slitt om det farvel for ofte. Hjemmefarving er billig men kan være en kunst å ikke farve annet enn etterveksten.

Skrevet

Kanskje du kan ha litt sånn bobbklipp på håret?

Hår blir fort slitt om det farvel for ofte. Hjemmefarving er billig men kan være en kunst å ikke farve annet enn etterveksten.

Skrevet

Jeg fikk mine første grå hår da jeg ble 20 år. Dette er nå 18 år siden så det et veldig mye grått i det.

Jeg farger etterveksten selv ca. hver 5 uke og kun den. Har langt tykt krøllete hår til litt over midt på ryggen.

Frisøren min sier at jeg må ikke finne på å klippe det :)

Bruker selvfølgelig frisør produkter i det og kurer det en til to ganger i uken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...