Gå til innhold

Ettåringen spiser så lite, trenger råd!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi spiser kanskje 5 biter brød om jeg er heldig, eller 2 skjeer grøt. Har begynt å gi henne litt cherioos som en nødløsning. Hun er veldig flaskebarn enda, men drikker ikke mer enn 150 ml pr måltid. 4 ganger om dagen. Dette resulterer at hun våkner hver bidige natt og er sulten, i natt ble det to måltider. Jeg holder på å bli tullete av at jeg ikke får sove på nettene og lunta blir kortere.. Hjelp!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde en veldig småspist liten gutt. Han var 7 mnd før jeg fikk i han fast føde av noe mengde.

Vi har funnet ut at han trenger veldig faste rutiner og ro rundt måltidene. Ikke mase, ikke stresse eller mase og ikke mat mellom måltidene. Det siste der er jo veldig vanskelig å gjennomføre. Jeg løste det ved å la matfatet hans stå en liten stund etter måltidet om han ikke hadde rørt maten, slik at han fikk gå tilbake igjen til matbordet om han ble sulten. Han har aldri fått alternativ mat om han ikke vil ha det som blir servert.

Nå er han to og et halvt og spiser greit. Han kan fremdeles gå en hel dag uten å nesten spise noe, men det skjer sjeldnere og sjeldnere. Så lenge barnet vokser og utvikler seg greit så gjør det ingenting å spise litt lite en dag.

Men hvor gammel er hun?

Skrevet

Hun er straks ett år. Vi har ganske faste tidspunkt for måltidene, leggetid.

Skrevet

Jeg ville forsøkt å snu trenden ved å ikke gi mat/melk på natten. Tilby vann, og ja, hun kommer garantert til å bli rasende! Nattavvenning rett og slett! Da kan det hende hun blir mer sulten på dagtid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...