Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Arna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har møtt en veldig søt jente som heter det, og har siden det har navnet virkelig vokst på meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NEI! Harry. Erna er mye bedre

Skrevet

Harry stedsnavn fra Hordaland. Ihvertfall for min del, veldig veldig harry.

Gjest I See You, Shakin That Ass....
Skrevet

Arna? Nei fysj..

Skrevet

Forbinder det bare med et tettsted utenfor Bergen. Har aldri hørt det som et navn. Synes det låter litt hardt.

Skrevet (endret)

Liker det ikke.

Endret av Sine_
Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Arna er, etter det jeg vet, et sted i nærheten av Bergen. Nei, det passer ikke som jentenavn. Da heller Erna.

Skrevet

Ikkje begeistra. Mest fordi namnet mitt er ganske likt, og det skjedde fleire gongar då eg var liten at folk trudde eg heitte Arna og venner lo av det. Det var faktisk ekkelt :(

Skrevet

Det er litt irriterende å hete det avogtil. Folk sier Arna rett fram og det er jo ikke fint.. Man sier det Artna(i vartfall på island) Og da høres det litt ut som Ertna..

Artna med skarre R, og det blir riktig ;)

Skrevet

Jeg syns ikke det er veldig fint, men jeg tror at jeg kunne vennet meg til det og likt det. Selv liker jeg Olufine som ingen andre liker ;)

Skrevet

Navnet er fint.

Stedsnavnet utenfor Bergen uttalles jo helt annerledes, selv om det skrives likt. Ingen grunn til å la det ene farge det andre.

Skrevet

Uvant, men tror jeg kunne venne meg til det og begynne å like det...

Skrevet

Hehe, der har jeg bodd, tenker jeg da :P

Skrevet
Det er litt irriterende å hete det avogtil. Folk sier Arna rett fram og det er jo ikke fint.. Man sier det Artna(i vartfall på island) Og da høres det litt ut som Ertna.. Artna med skarre R, og det blir riktig ;)

Mye penere med islandsk uttale, det er jeg enig i. Kunne sikkert vendt meg til det og likt det med norsk uttale også, men med den RN lyden på norsk syns jeg det blir litt nasalt.

Skrevet

Jeg elsker det absolutt ikke, men hadde blitt vant med det. Det er rart, men de fleste passer jo til navnet sitt :)

Skrevet

Ville egentlig ha en Arne tenker jeg da

Skrevet

Jeg tenker Indre Arna og Ytre Arna.. Kanskje ikke de beste assosiasjoner for er navn...

Skrevet

Tenker at vedkommende kanskje er fra Grønland og kanskje bruker en kortform av navnet sitt...

Skrevet

Jeg liker det. Har en flott kusine som heter det også. Jeg har aldri tenkt på at det navnet skulle være rart eller Harry.

Skrevet

Tenker at vedkommende kanskje er fra Grønland og kanskje bruker en kortform av navnet sitt...

Jeg er fra Island :) Heter det, men det sies Artna (med skarre R)

Tror man liker navn bedre etterhvert som man blir vant til de :)

Jeg likte ikke Gloria før, men ble så vant til det att det er blitt fint

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...