Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2012 #1 Skrevet 2. oktober 2012 Min fødsel endte i keisersnitt, så var aldri inne i noen pressefase. Ser det er snakk om pressetrang her i en annen tråd, og det å greie å holde igjen når jordmora sier stopp. Hvordan er denne pressetrangen? Er det litt som å ville trekke pusten når man har holdt den lenge? En greier ikke helt styre det, for kroppen bare vil? Eller hvordan kjennes det?
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 2. oktober 2012 #2 Skrevet 2. oktober 2012 vel.. for å sitere meg selv på fødestuen i hard bergensdialekt: " Hælvette, no rævnar ræven hær!!!!" Litt sånn..
Gjest I See You, Shakin That Ass.... Skrevet 2. oktober 2012 #3 Skrevet 2. oktober 2012 Eller som å måtte bæsje (virkelig bæsje) :-D
Hybelkanina Skrevet 2. oktober 2012 #4 Skrevet 2. oktober 2012 Vanskelig å beskrive, men det er rett og slett ikke fysisk mulig å holde igjen når de kommer. Kroppen presser av seg selv, fascinerende opplevelse! Litt ufin sammenligning, men det er litt som når man kaster opp. Når man presser ut babyen under en fødsel må man presse aktivt selv også, men pressriene er til veldig god hjelp. Når jordmor sier man skal holde igjen så er det ikke mulig å stoppe den pressingen kroppen gjør selv, men at man prøver å la være å presse aktivt selv.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 2. oktober 2012 #5 Skrevet 2. oktober 2012 Det å komme til pressingen var en sann befrielse! Det var herlig å bare bruke kroppen, presse alle smertene bort og det å vite at snart er det slutt på "elendigheten".
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 2. oktober 2012 #6 Skrevet 2. oktober 2012 Samme som når man er litt hard i magen og må presse for å bæsje.
HerGårDetUnna!!! Skrevet 2. oktober 2012 #7 Skrevet 2. oktober 2012 Det kjennes ut som en får heftig diare
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2012 #8 Skrevet 2. oktober 2012 Den kom aldri til meg. Måtte bare presse og presse uten denn "trangen" som det snakkes om. HAdde ikke lyst å presse i det hele tatt for det var så jævlig. Men ut kom ungen! Som et skudd!
Gjest Husfrua Skrevet 2. oktober 2012 #9 Skrevet 2. oktober 2012 Litt som å måtte bæsje en melon..Hehe.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2012 #10 Skrevet 2. oktober 2012 Det føltes som at det var helt umulig å puste gjennom rien lenger, slik at det eneste alternativet var å holde pusten og presse...
sillyfilly og Olivia Skrevet 2. oktober 2012 #11 Skrevet 2. oktober 2012 Du bare MÅ presse. Sinnsykt vanskelig å stå imot. Kjennes ut som du må bæsje en melon ja. Jeg prøvde å puste meg gjennom det mens mannen min hentet jordmor men innimellom tok kroppen bare over og presset for meg. På en måte. Du må simpelthen bare presse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå