Prins og prinsesse Skrevet 2. oktober 2012 #1 Skrevet 2. oktober 2012 Ja, jeg har prøvd begge deler - og hadde en kjempefin fødselsopplevelse den første gangen. Hadde nok ikke den hardeste fødselen, og har nok ikke så lav smerteterskel heller, så det gikk helt greit... Med nr 2 lå jeg i et par timer og presset (etter at det var blitt full åpning) før det ble bestemt at jeg fikk keisersnitt pga en stor cyste som lå i veien for babyen... (legene hadde aldri vært borti akkurat det før!). På det tidspunktet ble jeg i grunn bare glad, for da hadde jeg allerede ant at det ble keisersnitt i noen timer. Ei venninne rådet meg til å forberede meg mest på å føde normalt, men også tenke at det kunne jo bli keisersnitt - det vet man ikke på forhånd, så jeg hadde tenkt tanken... Når det er sagt tar jeg heller 3 vanlige fødsler enn et nytt keisersnitt denne gangen (med mindre jeg er helt nødt), for opplevelsen etter fødselen ble noe helt annet med nr 2 enn nr 1... Med den siste måtte jeg jo ligge på overvåkningen (pappaen fikk de første timene for seg sjøl med babyen da...), noen måtte løfte babyen bort til meg, jeg måtte spise mer smertestillende, måtte ha hjelp til å komme meg på do hele den første dagen og måtte prøve å komme meg i bevegelse og få tatt en dusj... Mye hyggeligere å kunne kose med babyen med en gang og ha de første timene sammen - og ikke minst være i stand til å trille ned i matsalen med den lille etter noen timer... Etter keisersnittet var jeg MYE mindre bevegelig, og alt gikk veldig sakte...Og det vanskeligste var kanskje at jeg ikke fikk lov til å løfte noe som var tyngre enn babyen de første ukene... Det er lett når man har en småsjalu toåring hjemme, som nettopp har blitt storesøster, nettopp har vært borte fra mammaen sin noen dager og som ikke var gammel nok til å forstå at hun måtte ta hensyn til mamma sin mage og det store såret.... Med all mulig respekt - det er supert at man kan få tatt keisersnitt når det er nødvendig, men jeg tar heller et par-tre vanlige fødsler
Arna_Disa Skrevet 2. oktober 2012 #2 Skrevet 2. oktober 2012 Høres ikke bra ut Håper det går bra nå da <3
Fuglemamma <3 Skrevet 2. oktober 2012 #3 Skrevet 2. oktober 2012 Skriver under her- jeg vil heller absolutt IKKE ha keisersnitt! Følte meg snytt for hele fødselsoppleveksen. Vondt eller ikke, det er ikke noe mindre smertefullt å ta et KS ..
Fru Blåbær Skrevet 2. oktober 2012 #4 Skrevet 2. oktober 2012 Jeg har ikke erfaring med å fullføre en vaginal fødsel, men jeg håper virkelig at jeg slipper keisersnitt denne gangen. Desverre er det en ganske utbredt myte at keisersnitt er smertefritt. Det verste var egentlig å ikke få holde babyen min og ta meg av den fordi jeg ikke var i stand til å ta meg av meg selv.
Ms.Smith Skrevet 3. oktober 2012 #5 Skrevet 3. oktober 2012 Jeg hadde en fantastisk keisersnittopplevelse! Har en vanlig fødsel på 38timer bak meg, og nå siste gang så ble det hastekeisersnitt! Jeg synes det var helt fantastisk og var i MYE bedre form enn jeg var etter den vaginale fødselen. Så jeg håper virkelig at jeg får innvilget KS neste gang også
Sli1 Skrevet 3. oktober 2012 #6 Skrevet 3. oktober 2012 Jeg har hatt to keisersnitt og har vært kjempe fornøyd.. Føler jeg vet sånn ca hva en vanlig fødsel er, med nr 2 lå jeg med kraftige rier i 30 timer og når pressveene kom måtte han likevel bli tatt med ks.. Og jeg syns det var så bra. Hadde Etter første ks søkt om ks når jeg gikk gravid med nr 2.. Men fikk avslag Nå syns jeg det er veldig mange som klager over at det er så vondt etter ks.. Jeg var oppe og gikk etter 3 timer, og hadde ikke behov for smertestillende(tok 2 paracet den første dagen bare) var ikke vondt, bare ømt, men regner med at man blir rimelig øm nedentil etter en vanlig fødsel også! Er så glad for at jeg får keisersnitt når jeg skal ha nr 3..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå