Gå til innhold

Når jordmor sier "ikke press"...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... og du har skikkelig pressetrang. Hva gjør du DA? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lot være å presse. Stolte på at hun viste best.

Skrevet

Pustet for harde livet!

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Da sa jeg: "Jeg bare MÅÅÅÅ!" og plopp sÅ kom ungen ut :) Gikk "noe" raskere enn bÅde hun og jeg trodde....;)

Skrevet

Stoppa pressinga umiddelbart, og ventet på klarsignal:-p ;)

Skrevet

Holdt igjen mens jeg gråt mine modige tårer i stillhet.

Skrevet

Jeg prøvde jo mitt aller beste å holde igjen da, men fytti rakkern det var fælt!! Jeg greide tilslutt ikke holde igjen og da fikk jeg lov til å presse LITT, forsiktig..

Var himmelsk å få lov til å presse skikkelig etter en stund.

Noe av det værste jeg har vært med på ;)

Skrevet

Jeg stoppet også opp da hun sa det. Hun sa jo det for at jeg skulle unngå å revne så da holdt jeg ut til hun sa at jeg kunne presse igjen.

Skrevet

Mine tre barn er født på 3-4 press alle sammen, og jeg har aldri fått beskjed om å vente. Hvor fort går det egentlig når man får beskjed om å ikke vente???

Skrevet

stoppet ikke første gangen... men hadde lært under fødsel nr.2 og klarte å slutte å presse :P

Skrevet
Mine tre barn er født på 3-4 press alle sammen, og jeg har aldri fått beskjed om å vente. Hvor fort går det egentlig når man får beskjed om å ikke vente???
Har ikke noe med hvor fort pressingen går når man må vente eller ikke, men om det ser ut som om man vil revne om man ikke lar vevet få litt bedre tid på å utvide seg.
Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Jeg hadde kun to pressrier og ved den første var jordmora på gangen så jeg var alene. Da neste kom så hørte hun meg tydeligvis og ropte at jeg ikke måtte presse. Flaks at hun rakk inn for å ta imot ungen ;)

Skrevet

Jeg lå med pressveer i 2 timer uten å få lov til å presse. Det var jævlig,men presset ikke.

Med 2 mann satt jeg på do når første pressrie kom. Ropte ut at jeg måtte presse, bare press sa jordmor,men det turte jeg ikke. Var redd for at ungen skulle komme i do,så løp tilbake til senga.

Skrevet

Holdt igjen så godt jeg kunne mens kroppen rista og det føltes som om jeg skulle eksplodere.

Guuuud så deilig det var å endelig få lov til å presse og bruke kroppen til noe "nyttig"! ;)

Skrevet

... Men hvordan klarer man la være å presse? Puster? Tenker på noe spesielt..? :)

HI

Skrevet
... og du har skikkelig pressetrang. Hva gjør du DA? :)

Du pesepuster som en hund. øv litt på det på forhånd :) Si "hihihihihihihihi" og lag smilemunn og lag lyse raske lyder.

Skrevet
... Men hvordan klarer man la være å presse? Puster? Tenker på noe spesielt..? :) HI

Jeg pusta meg gjennom det og greide å la være på pur vilestyrke og tanken på at jeg kunne revne for mye om jeg pressa. :)

Skrevet
Har ikke noe med hvor fort pressingen går når man må vente eller ikke, men om det ser ut som om man vil revne om man ikke lar vevet få litt bedre tid på å utvide seg.

Ok, takk for svar:-)

Aldri revnet heller jeg, så sikkert derfor jeg har fått lov å presse som jeg føler for!

Skrevet

Pressa. Hadde ikke sjangs til noe annet. Hvordan i alle dager klarer dere å holde igjen?

Skrevet

Jeg hadde så intense smerter at jeg klarte ikke å la vær å presse likevel.

Men slapp likevel unna med kun 3 string.

Skrevet

Sluttet å presse mens kroppen rista så to barnepleier måtte henge over beina mine så jeg ikke rista ut av senga. Fy f*en så vondt, men sånn må det vel være når det går aaalt for fort!

Skrevet

Gjorde så godt jeg kunne for å ikke presse men innimellom tok kroppen over og jeg presset med et stønn. Det er helt sinnsykt vanskelig nå pressriene kommer. Det er en enorm kraft som setter inn.

Skrevet

Jeg stoppet å presse. Hadde jeg hatt pressrier hadde det nok helt sikkert vært vanskeligere, men jeg kjente ingen trang til å trykke i det hele tatt. Jeg prøvde virkelig å kjenne etter den enorme trangen til å trykke som alle hadde snakket om tidligere, men jeg måtte bare trykke når jm sa jeg skulle trykke og stoppe når hun sa jeg måtte stoppe opp. Ungen kom iallefall ut etter litt om og men:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...