*SommerFrisk* Skrevet 2. oktober 2012 #1 Skrevet 2. oktober 2012 Jeg lurer ganske enkelt fordi jeg fikk hull i ørene selv da jeg var 6 mnd'er gammel. Husker selvsagt ingenting og kan derfor ikke uttale meg. Hehe. Vi har en gutt fra før, og venter nå en jente om noen få uker til, så jeg har tenkt veldig mye ift dette. Ser jo at mange velger å gjøre det, med pistol, og jeg syns det er utrolig søtt med jentebabyer med hull i ørene, men jeg er så usikker på hva jeg EGENTLIG mener om å gjøre det på dem så tidlig. Hva tenker dere om dette ?
klg,2 boys now:) Skrevet 2. oktober 2012 #4 Skrevet 2. oktober 2012 Synes det er helt grusomt.og på grensen til barne mishandling
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 2. oktober 2012 #5 Skrevet 2. oktober 2012 Fælt! Jeg vet at det er kulturelt betinget å få hull i ørene tidlig i den del land, men det er ikke så lurt med tanke ting som infeksjonsfare, fare for å utvikle nikkelallergi og at barnet skal henge seg fast med ørepynten og risikere å rive opp øret. Min datter får ikke hull i ørene før tidligst ved 6-års alder.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2012 #6 Skrevet 2. oktober 2012 Jeg sytes det er søtt, men du kommer til å bli "lynsjet" for å spørre om det. Her inne er man dum, barnemisshandler, und OG dum om man vil ta hull i ørene til barnet... Har spurt om det ved et par anledninger selv Men som sagt, jeg syntes det er søtt
Kortslutning Skrevet 2. oktober 2012 #7 Skrevet 2. oktober 2012 Jeg blir sint og kjenner kvalme når jeg ser små babyer/barn med hull i ørene! Noe så fælt og grusomt unødvendig! Nei, FYSJ!!!
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2012 #8 Skrevet 2. oktober 2012 Jeg tenker at det nærmest er et overgrep, i mangel av bedre ord. Man må ærlig talt være gammel nok til selv å kunne bestemme om man faktisk vil ha hull i ørene før noen lager det på deg altså. Så jeg synes man skal vente til barnet er gammelt nok til å ta et ganske reflektert valg på dette selv. Min 5-årige jente har begynt snakke om hull i ørene, og hun skal selvfølgelig få ta det etterhvert, men ikke riktig enda.
It's all about me Skrevet 2. oktober 2012 #9 Skrevet 2. oktober 2012 Jeg synes det er et resultat av foreldres forfengelighet og egoisme. Vil man gjør noe søtt med jentebabyer setter man en spenne eller strikk i håret eller finner en kjole med et søtt mønster. Hull i ørene er langt ifra søtt og unødvendig barnemisshandling.
CaptainHindsight Skrevet 2. oktober 2012 #10 Skrevet 2. oktober 2012 Alt som forandrer kroppen til den det gjelder skal, i min mening, være opp til personen selv å avgjøre. Dette gjelder alt fra hull i ørene til omskjæring. Horribelt at andre skal gjøre kosmetiske valg på vegne av andre.
*SommerFrisk* Skrevet 2. oktober 2012 Forfatter #11 Skrevet 2. oktober 2012 Ja jeg har lest flere steder om folk som mener det er barnemishandling osv. Jeg vet at det er på grensen til mye rart. Jeg synes det er søtt å se på, men er nok ikke istand til å kunne ta med ungen min for å gjøre det selv akkurat. Husker å ha lest en gang, om en som jobber i et piercingstudio, som sier at alle slike studioer nekter å utføre dette, så det er vel kanskje en grunn for nettopp det. Men det skal sies, at når noen har lov til å gjøre det på så små barn, så syns jeg det er rart at det er frisører... just saying.
klg,2 boys now:) Skrevet 2. oktober 2012 #12 Skrevet 2. oktober 2012 Må bare si at jeg har jobbet i frisørsalong i 14 år og vi nektet alle under 7 år og ta hull i ørene og ungene måtte ville det selv.begynte de og skrike og mor prøvde og presse så nektet vi
*SommerFrisk* Skrevet 2. oktober 2012 Forfatter #13 Skrevet 2. oktober 2012 Må bare si at jeg har jobbet i frisørsalong i 14 år og vi nektet alle under 7 år og ta hull i ørene og ungene måtte ville det selv.begynte de og skrike og mor prøvde og presse så nektet vi Det er jeg veldig glad for å høre! Fler skulle hatt den holdningen
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2012 #14 Skrevet 2. oktober 2012 Du er en MODIG MODIG kvinne som tørr å spørre om det her inne ..Det er helt fantastisk dib- kjærringene bruker ord som barnemishandling, overgrep, egoisme osv i denne sammenhengen Ler så jeg griner.. Jeg er tydeligvis en stor egoistisk barnemishandler som utfører overgrep Snodig helsestasjon ikke har tatt det opp med meg! De kan nok ikke jobben sin...
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 2. oktober 2012 #15 Skrevet 2. oktober 2012 Hvorfor skyte hull i ørene på en baby? Jeg ser ikke logikken i det hele tatt. Er hun ikke nydelig nok fra før? Trenger hun virkelig nikkelklumper i øreflippene for å bli enda litt søtere? La de velge selv. Blir kun for forfengelighetens skyld.. Kunne aldri gjort det mot min baby. Tenk så forskrekket de blir når det plutselig smeller og de får smerter i ørene? Ikke noe de har valgt, og ikke noe de kan gjøre noe med. Nei, la barnet velge selv. Noe annet er tåpelig
CaptainHindsight Skrevet 2. oktober 2012 #16 Skrevet 2. oktober 2012 Du er en MODIG MODIG kvinne som tørr å spørre om det her inne ..Det er helt fantastisk dib- kjærringene bruker ord som barnemishandling, overgrep, egoisme osv i denne sammenhengen Ler så jeg griner.. Jeg er tydeligvis en stor egoistisk barnemishandler som utfører overgrep Snodig helsestasjon ikke har tatt det opp med meg! De kan nok ikke jobben sin... Jeg ville ikke kalt det barnemishandling i den grad omskjæring er det, men egoistisk er det. Du har permanent forandret kroppen til barnet ditt, så det er så absolutt en form for overgrep.
Bustehue Skrevet 2. oktober 2012 #17 Skrevet 2. oktober 2012 Hårpynt på små jenter er søtt. Hull i ørene er bare ekkelt..
Mamma med to trollunger Skrevet 2. oktober 2012 #18 Skrevet 2. oktober 2012 Selv fikk jeg hull i ørene som 2 åring og husker ingenting av det. Men jeg er sjeleglad for at min mor valgte å gi meg hull i ørene da. For alle de hull jeg har tatt seinere har endt med betennelse og jeg har tatt ut igjen dobben. Rett og slett for at jeg ikke klarte å la de være. Jeg har et ønske om at når min datter er rundt to år, skal hun få hull i ørene.
*SommerFrisk* Skrevet 2. oktober 2012 Forfatter #19 Skrevet 2. oktober 2012 Jeg er litt enige med alle her faktisk, Selvom det der og da (!!) gjør fryktelig vondt, og at man ikke skal ta slike valg for så små barn, så har jo jeg hatt det fra jeg var baby. JEg kan love dere at min mor (som ikke er her lengre) aldri har mishandlet meg, eller drevet med noen form for neglekt. Jeg har aldri i mitt liv opplevd et menneske med så mye kjærlighet for andre, som hun har. Så jeg syns kanskje man skal være litt forsiktig med å stemple eller definere noen med så sterke ord. Det blir litt sånn sandkassementalitet, der man stemplet læreren som homofil fordi han smilte til deg i gangen. Det er HELT greit at man ikke BøR gjøre det, og jeg har heller ikke gjort det. Jeg syns bare at man skal være litt forsiktig med hva man kaller noen. Så blir jeg kanskje halshugget nå , men jeg kommer til å fortsette å kakle rundt her inne, som den hodeløse høna jeg er
*SommerFrisk* Skrevet 2. oktober 2012 Forfatter #20 Skrevet 2. oktober 2012 Jeg er litt enige med alle her faktisk, Selvom det der og da (!!) gjør fryktelig vondt, og at man ikke skal ta slike valg for så små barn, så har jo jeg hatt det fra jeg var baby. JEg kan love dere at min mor (som ikke er her lengre) aldri har mishandlet meg, eller drevet med noen form for neglekt. Jeg har aldri i mitt liv opplevd et menneske med så mye kjærlighet for andre, som hun har. Så jeg syns kanskje man skal være litt forsiktig med å stemple eller definere noen med så sterke ord. Det blir litt sånn sandkassementalitet, der man stemplet læreren som homofil fordi han smilte til deg i gangen. Det er HELT greit at man ikke BøR gjøre det, og jeg har heller ikke gjort det. Jeg syns bare at man skal være litt forsiktig med hva man kaller noen. Så blir jeg kanskje halshugget nå , men jeg kommer til å fortsette å kakle rundt her inne, som den hodeløse høna jeg er HA HA HA jeg dauer av meg selv, litt ivrig kanskje. Men i kommentaren min over, så regner jeg med at folk forstod at jeg mente PEDOFIL, og ikke HOMOFIl. kjære min tid...
☆☆☆ Skrevet 2. oktober 2012 #22 Skrevet 2. oktober 2012 Jeg er litt enige med alle her faktisk, Selvom det der og da (!!) gjør fryktelig vondt, og at man ikke skal ta slike valg for så små barn, så har jo jeg hatt det fra jeg var baby. JEg kan love dere at min mor (som ikke er her lengre) aldri har mishandlet meg, eller drevet med noen form for neglekt. Jeg har aldri i mitt liv opplevd et menneske med så mye kjærlighet for andre, som hun har. Så jeg syns kanskje man skal være litt forsiktig med å stemple eller definere noen med så sterke ord. Det blir litt sånn sandkassementalitet, der man stemplet læreren som homofil fordi han smilte til deg i gangen. Det er HELT greit at man ikke BøR gjøre det, og jeg har heller ikke gjort det. Jeg syns bare at man skal være litt forsiktig med hva man kaller noen. Så blir jeg kanskje halshugget nå , men jeg kommer til å fortsette å kakle rundt her inne, som den hodeløse høna jeg er Prøv å skilje det å kalle ei handling mishandling og det å kalle ein person mishandlar. Det kan vere lurt.. Å påføre nokon smerte heilt utan gevinst er mishandling. Det betyr ikkje at den som gjer dette mishandlar barnet i andre situasjonar. Det er det ikkje grunnlag for å påstå. Tvert imot er det sansynleg at desse foreldra er som resten av oss; nokre gode og nokre dårlege..
valkyrien Skrevet 2. oktober 2012 #23 Skrevet 2. oktober 2012 Jeg synes det er tåpelig, forkastelig, og helt på grensen mot barnemishandling. Anser det å ta hull i ørene på en baby som mye værre enn et knips på hånden...
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2012 #24 Skrevet 2. oktober 2012 Jeg synes det er tåpelig, forkastelig, og helt på grensen mot barnemishandling. Anser det å ta hull i ørene på en baby som mye værre enn et knips på hånden... Du tuller nå heller??!
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 2. oktober 2012 #25 Skrevet 2. oktober 2012 Jeg tenker at en baby er søt i seg selv så man trenger ikke dolle henne opp med "bling-bling" i ørene. La barn være barn. Ta hull i kroppen for å pynte seg kan man gjøre når man er større.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå