Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2012 #1 Skrevet 2. oktober 2012 Eller kjipt er kanskje ikke rette ordvalget her, muligens heller ubehagelig? Vi er tre familier som planlegger en ferietur til sommeren igjen. Den ene familien er venner, og den andre familien er venner av dem igjen, dvs vi kjenner dem ikke så godt. Våre barn er 9 og 12 år gamle, vennene våre har også barn på samme alder. Den tredje familien har barn på 12,14 og 16. Nå har venneparet vårt og det andre paret funnet ut at vi får uant frihet på turen, da de eldste barna kan sitte barnevakt for hele hurven..... Barna våre kjenner ikke disse tre største, men de er helt sikkert ansvarlige og kjekke barn. Jeg kjenner bare at jeg overhodet ikke har lyst til å ha en ferietur med barna, der de skal stues i en leilighet og vi voksne skal ut på barer! Det er rett og slett ikke aktuelt. Hva om noe skjærer seg, om de krangler og min minste vil finne på å stikke av? For det er absolutt noe hun kan finne på.... Nei, jeg blir virkelig ikke komfortabel med tanken på at vi skal ut på byen vi voksne, og ungene skal være igjen i leiligheten. Men så virker jeg jo selvsagt sikkert veldig kjip hvis jeg skal være den som bremser også. Kjenner jeg ikke har lyst til å reise i det hele tatt...... Er det bare meg som reagerer slik?
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2012 #2 Skrevet 2. oktober 2012 Jeg kan skjønne at du ikke vil om det blir hver dag.. men at dere tar en tur ut en kveld, ser jeg virkelig ikke problemet med. En 9 åring klarer da å passe seg selv litt også og vil da tro at det går fint når det i tillegg er noen på 14 og 16 der som skal passe på. Så lenge de største ikke finner på noe tull selvfølgelig, men dere blir vel i nærheten.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2012 #3 Skrevet 2. oktober 2012 Eller kjipt er kanskje ikke rette ordvalget her, muligens heller ubehagelig? Vi er tre familier som planlegger en ferietur til sommeren igjen. Den ene familien er venner, og den andre familien er venner av dem igjen, dvs vi kjenner dem ikke så godt. Våre barn er 9 og 12 år gamle, vennene våre har også barn på samme alder. Den tredje familien har barn på 12,14 og 16. Nå har venneparet vårt og det andre paret funnet ut at vi får uant frihet på turen, da de eldste barna kan sitte barnevakt for hele hurven..... Barna våre kjenner ikke disse tre største, men de er helt sikkert ansvarlige og kjekke barn. Jeg kjenner bare at jeg overhodet ikke har lyst til å ha en ferietur med barna, der de skal stues i en leilighet og vi voksne skal ut på barer! Det er rett og slett ikke aktuelt. Hva om noe skjærer seg, om de krangler og min minste vil finne på å stikke av? For det er absolutt noe hun kan finne på.... Nei, jeg blir virkelig ikke komfortabel med tanken på at vi skal ut på byen vi voksne, og ungene skal være igjen i leiligheten. Men så virker jeg jo selvsagt sikkert veldig kjip hvis jeg skal være den som bremser også. Kjenner jeg ikke har lyst til å reise i det hele tatt...... Er det bare meg som reagerer slik? Skulle jeg overlatt mine barn til noen tenåringer, så skulle jeg kjent de veldig godt. Og da snakker vi her i Norge. Så hadde jeg vært i din situasjon, så hadde jeg nok ikke overlatt barna til disse tenåringene, men det er meg. Vet at jeg er i overkant overbeskyttende,og det ble ikke bedre etter Sigrid saken...
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2012 #4 Skrevet 2. oktober 2012 Det kommer jo an på hvilke tenåringer det er. Jeg kan helt ærlig si at jeg var en meget ansvarlig tenåring og kunne fint hatt ansvar for så store barn som 9 og 12 år. Men kjenner også 16-åringer jeg absolutt ikke ville overlatt ansvaret til.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2012 #5 Skrevet 2. oktober 2012 Det er liksom det som er greia. De er som sagt, helt sikkert greie, men mine barn kjenner dem overhodet ikke. Og derfor synes jeg det rett og slett er ubehagelig..... Men venninna mi har brukt hun eldste som barnevakt endel, og hun sier hun er veldig ok. Det er bare det at vi ikke kjenner dem. Og så er vi syden og ikke hjemme i nabolaget liksom:-P
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2012 #6 Skrevet 2. oktober 2012 Men herlighet, så store barn takler vel å være med ut mens dere tar noen drinker når det er i syden? Så sant ingen av dere drikker dere totalt dritings
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2012 #7 Skrevet 2. oktober 2012 Men herlighet, så store barn takler vel å være med ut mens dere tar noen drinker når det er i syden? Så sant ingen av dere drikker dere totalt dritings Det er det jeg også tenker. Vi har jo alltid hatt dem med ut før. Det er jo ikke snakk om å drikke seg full heller. Det er derfor jeg ikke skjønner vitsen med å ha barnevakt hjemme. Jeg har ingen planer om å feste på tur med ungene! HI
Gjest Filifjonka Skrevet 2. oktober 2012 #8 Skrevet 2. oktober 2012 Da sier du med et smil til vennene og vennenes venner noe slikt: "Dere skjønner, jeg er en ordentlig hønemor og foretrekker å ha ungene mine med meg ut." Vær litt avvæpnende, men gjør det samtidig klart at det ikke er noe mer å diskutere. Prøver de å argumentere, gjentar du som en papegøye at du foretrekker det slik. Ikke forklar eller unnskyld deg. Unnskyldninger og begrunnelser gir inntrykk av at de har rett til å avgjøre dette. Begrunnelser kan dessuten alltid diskuteres. Bare slå fast at slik vil du/dere ha det. Vær smilende og høflig, men bestemt. Sikkert lurt å sørge for at mannen din er enig med deg da...
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 2. oktober 2012 #9 Skrevet 2. oktober 2012 Skjønner tanken din HI. Jeg hadde også vegret meg for sånt. Er kanskje også i overkant hønemor, men synes ikke det virker veldig koselig at de voksne skal ut og kose seg, mens alle ungene skal stues sammen i en leilighet så lenge.
Appelsinpiken Skrevet 2. oktober 2012 #11 Skrevet 2. oktober 2012 Jeg ville syns du var kjip om jeg var med. Er aav og til deilig med en voksemiddag selv om man er på ferie. Er ikke samme stemning om man har med seg barna, samme hvor store eller små de er.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2012 #12 Skrevet 2. oktober 2012 Skjønner tankegangen din, men "minsten" som du kaller barnet ditt er faktisk ganske stor, 9 år gammel, og klarer fint være alene med andre søsken + de store 1-2 kvelder!! Forskjell på det og hver kveld
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå