baremeg.. Skrevet 2. oktober 2012 #1 Skrevet 2. oktober 2012 Vi skal snart feire bryllup og er litt i tvil om vi kan ha bordvers eller om det er rart istedet for velkommensang? Først ønsker en fra vertskapet velkommen, så sier toastmaster noen ord og så tenkte jeg vi kunne synge bordvers (gledens herre) mens forretten deles ut. Er dette rart? Aner ikke hva som er vanlig jeg, men vi tenkte vi ikke skulle dikte noen sang..
LillaGorilla♥♥ Skrevet 2. oktober 2012 #2 Skrevet 2. oktober 2012 Med mindre dere er religiøse ser jeg ikke hvorfor dere skulle synge et kristent bordvers før maten?
Gjest usababy Skrevet 2. oktober 2012 #3 Skrevet 2. oktober 2012 Jeg skjønner heller ikke hvorfor dere skal synge kristent bordvers dersom dere ikke er religiøse. Vil også tro at mange av gjestene vil føle seg ukomfortable med å synge kristent bordvers...med mindre de er religiøse da.
baremeg.. Skrevet 2. oktober 2012 Forfatter #4 Skrevet 2. oktober 2012 Jeg skjønner heller ikke hvorfor dere skal synge kristent bordvers dersom dere ikke er religiøse. Vil også tro at mange av gjestene vil føle seg ukomfortable med å synge kristent bordvers...med mindre de er religiøse da. Noen forslag til hva man kan ha istedet da? Bryllupet er om få dager og vi har ikke tid eller spesielt lyst til å dikte noen sang.. Forslag?
Gjest Vicky Pollard Skrevet 2. oktober 2012 #5 Skrevet 2. oktober 2012 Vet du, jeg var i et bryllu helt uten sanger i helgen. Det var helt fantastisk å slippe de hersens sangene! Så dropp sangene! Få noen til å introdusere meny og mat og vin, gafle innpå, og få noen til å si noe pent om vertskapet og maten til slutt. Drit i sangene, så har dere mindre å tenke på. Ingen vil savne de.
It's all about me Skrevet 2. oktober 2012 #6 Skrevet 2. oktober 2012 Må du ha noe som helst? Selskap er mest hyggelig uten påtvungne sanger som aller mest fungerer som stemningsbrems.
Mrs. Bouquet Skrevet 2. oktober 2012 #7 Skrevet 2. oktober 2012 Er det nødvendig å ha noen som helst da? Blir så kunstig når en gjeng som sjelden synger annet i dusjen plutselig blir tvunget til det bare fordi det var normalt på 1800 tallet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå