Gå til innhold

Flere sår i hodebunn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår på 4,5 år har fått flere sår i hodebunn. Først fikk hun 1 for en uke siden. Da trodde vi hun hadde slått seg i barnehagen. Så finner vi skorpen på et sår til. I dag tidlig klødde hun på en liten kul i hodet og nå etter barnehagen har det blitt sår der også. Ser ikke ut som hun har klødd så det har blitt sår. Det ser mer ut som det er det er slik det utvikler seg. Det første såret var ganske hissig.

Noen som har vært borti noe liknende? Skal selvfølgelig ringe legen i morgen. Har ikke holdt henne hjemme fra bhg da vi har trodd hun bare har slått seg. Men bør jeg holde henne hjemme til vi vet hva det er? Formen er på topp.

Kan det være noe form for bitt? Noe i sengetøyet? *grøss*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta vår på 4,5 år har fått flere sår i hodebunn. Først fikk hun 1 for en uke siden. Da trodde vi hun hadde slått seg i barnehagen. Så finner vi skorpen på et sår til. I dag tidlig klødde hun på en liten kul i hodet og nå etter barnehagen har det blitt sår der også. Ser ikke ut som hun har klødd så det har blitt sår. Det ser mer ut som det er det er slik det utvikler seg. Det første såret var ganske hissig.

Noen som har vært borti noe liknende? Skal selvfølgelig ringe legen i morgen. Har ikke holdt henne hjemme fra bhg da vi har trodd hun bare har slått seg. Men bør jeg holde henne hjemme til vi vet hva det er? Formen er på topp.

Kan det være noe form for bitt? Noe i sengetøyet? *grøss*

Kan det være lus?

Skrevet

Kan ikke finne noen lus. Og hun klør ikke ellers i hodet...

HI

Skrevet

Glemte å trykke anonym, men det gjør jo ikke noe :)

Skrevet

Du har ikke brukt noe anderledes shampo på barnet? Det er også veldig smittsomt med brennkopper, der sprer det seg og ser veldig hissig ut.

Hadde dratt til legen, ikke det at det nødvendigvis er farlig men smittsomt.

Skrevet
Du har ikke brukt noe anderledes shampo på barnet? Det er også veldig smittsomt med brennkopper, der sprer det seg og ser veldig hissig ut. Hadde dratt til legen, ikke det at det nødvendigvis er farlig men smittsomt.

Brukte min shampo sist, men den er for sensitiv hud så det bør ikke være den. Og mener at jeg ikke brukte den i forkant av første såret. Har tittet litt på brennkopper, men der står det om blemmer og det har hun ikke hatt. Kan man ha brennkopper uten at det er blemmer? Gå rett til sår?

Skrevet

Og vi skal dra til legen, altså. Jeg skal ringe med en gang de åpner i morgen.

Men sender jeg henne i barnehagen som normalt? Hun har jo vært der de siste to dagene også. Og det første såret oppdaget vi etter at hun kom fra bhg.

HI

Skrevet

Dytter :)

Sende henne i bhg i morgen når jeg ikke vet om det er noe smittsomt? Tenker på de å bruke en "syktbarndag" (har bare 4 igjen) når hun ikke er syk og vi ikke vet om det er noe smittsomt i det hele tatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...