Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2012 #1 Skrevet 2. oktober 2012 Og hva ser du på som trass? Er det bare når de hyler og sparker med beina eller når de overhode ikke hører etter? Jeg føler at barna mine "trasser" en del, men heldigvis skjer det ikke så ofte at de blir sinna og protesterer vilt. (Vel, minstemann kan slå seg skikkelig vrang i perioder). Ser og at mange har problemer spesielt ved påkledning, dette har heldigvis ikke vi hatt så mye problemer med, de tar som regel på det vi har funnet fram uten noe protester. Men har til gjengjeld andre situasjoner de ikke vil samarbeide i - Ved henting i bhg, ofte vil de ikke være med hjem. (Leke mer, tulle, stikke av, overse) - Ved leggetid. Skal ikke pusse tenner, dusje, kle av eller legge seg. Ikke så ofte i dårlig humør, men type stikke av, legge seg flat på gulvet og le det bort - Ved matbordet. Minstemann sitter som regel fint, men eldstemann skal gjerne tulle en del, sparke i stolen, smatte, tulle med maten, plage minste osv. - På butikken. Flott å springe rundt/stikke av og kaste ting. Har aldri et rolig butikkbesøk så sant begge barna er med Når det er sagt så kan begge to finne på å rope/hyle, slenge med dørene og generelt få det til å høres ut som om de blir mishandlet hjemme om de ikke får viljen sin eller har en dårlig dag
O`Neill Skrevet 2. oktober 2012 #2 Skrevet 2. oktober 2012 Her kan jeg ikke huske noe som helst trass fra når lille var omlag 3 år..hå er hun 6. Og tilogmed i 3 årsalderen var det sjelden hun trasset..knapt merkbart. Så her har det ikke vært noe skrik og hyl og slenging med dører eller ting..men kan tenke meg at det kan begynne når puberteten nærmer seg..for da havner de i perioden hvor mammaer og pappaer ikke skjønner en drit og er verdens største duster..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå