Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2012 #1 Skrevet 2. oktober 2012 til sko som er vanntette?(ved siden av gummistøvler) Er så mange merker og priser at jeg blir helt matt. Vil at hun skal holde seg tørr på ben. Er goretex bra? Trenger også regnsett og hørt at mange er dårlige og blir våte tiltross for at de skal være vanntette!Hun bruker 37 i sko og 152 i klær.. Hun har en regnkåpe hjemme og vi bor i byen så sjeldent vi bruker den slags... Alle tips tas imot med stort takk!!
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 2. oktober 2012 #2 Skrevet 2. oktober 2012 Så moro! Ingen tips her annet enn viktig p sjekke at sømmene på de såkalte vanntette klærne er sydd på en spesiell måte med egen tråd. Mange billige merker glemmer dette, og plagene i seg selv er tette, men de renner vann inn igjennom sømmer/glidelås, så barnet blir ofte vått på mage og skuldre. Husker ikke hva det heter nå, men lærte dette på design, altfor mage refererte klær glemmer dette fordi de får fremdeles lov å kalle seg regjerte så lenge materialet eller s er regntett. Lurt med sånn klaff over glidelåsen slik man knapper så vann og vind holdes ute:) Helly Hansen er bra, men det er mye annet også!
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2012 #3 Skrevet 2. oktober 2012 Jeg kjøper bare Ecco goretex til mine...vi går mye i skogen og på fjellet og de er helt supre. Det samme er Bergans turbukser....de tåler mye. Av regntøy er det beste slike i "gummi"....de tåler regn. Mange av de tynne som ser ut som de er i stoff er bare boss og ungene er kjapt våte på skuldrene om det regner mye.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2012 #4 Skrevet 2. oktober 2012 Supert jenter! Tusen takk Får komme meg ut på shopping.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2012 #5 Skrevet 2. oktober 2012 Oljetøy er det eneste som holder tett i pøsregn. Sånt gummiregntøy. Ser kjipt ut, men holder deg tørr. Jobber i barnehage og er mye ute, så har testet ut det meste. Eneste kjedelige er at det blit klamt om du er mye ute og i høy aktivitet. Da hjelper det å ha ull under, da blir man ihvertfall ikke kald.
Gulosten™ Skrevet 2. oktober 2012 #6 Skrevet 2. oktober 2012 Husker ikke hva det heter nå, men lærte dette på design, altfor mage refererte klær glemmer dette fordi de får fremdeles lov å kalle seg regjerte så lenge materialet eller s er regntett. "Refererte klær glemmer dette fordi de får fremdeles lov å kalle seg regjerte..."....!! Jeg tror jeg dør
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 2. oktober 2012 #7 Skrevet 2. oktober 2012 Husker ikke hva det heter nå, men lærte dette på design, altfor mage refererte klær glemmer dette fordi de får fremdeles lov å kalle seg regjerte så lenge materialet eller s er regntett. "Refererte klær glemmer dette fordi de får fremdeles lov å kalle seg regjerte..."....!! Jeg tror jeg dør hehe huff da, mange regnklær bruker ikke vantett søm er egentlig det jeg mener, og de får allikevel kalle seg regntø og vanntett fordi over 80% er vanntett.. Så be ware!
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 2. oktober 2012 #8 Skrevet 2. oktober 2012 Tapede (teipede?) sømmer mener du?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå