Gå til innhold

2- års- trass, hærlig!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat levert min skjønne 2- åring i bhg, noe som i dag ble en ytterst pinlig seanse... I gangen hjemme hadde jeg lagt fram alt av tøy vi skulle ha med til to unger, bla minstens parkdress. Denne ville hun absolutt ha på seg og dum som jeg var sa jeg ja (der og da tenkte jeg at det var en kamp som ikke var verdt å ta...). Blid og fornøyd tusler vi til bilen og kjører til bhg. Blid og fornøyd tusler vi inn i bhg. Men da er helvetet løs! Søta vil ikke ta av seg dressen! Prøver med godt humør og masse avledning, men hun er fast bestemt. Også den ansatte prøver litt. Det blir til at jeg tar henne ut i yttergangen og skreller dressen av en stiv 2-åring i som ligger i bue på gulvet og hyler i raseri... Etterpå må jeg levere en krakilsk unge til den stakkars ansatte. Gjett om jeg var svett!! Føler at alle tenker at man er en tragisk mamma, selv om jeg vet veldig godt at dette var trass. Har skjedd en del i det siste, men som regel hjemme. I bhg er hun en engel. Gode tips til hvordan takle slike anfall i offentlighet mottas med takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør akkurat som du gjør!

De ansatte i bhg har sett det aller meste før, og helt sikkert mange som er 'verre' enn akkurat din 2-åring.

Men jeg selv også føler det litt pinlig, og kommer gjerne med en frase som 'jaja, det er godt det er en fase' eller lignende.

Bkir det et problem over tid, kan du jo rett og slett spør dem om hvordan de ville ha håndtert situasjonen.

Men for i dag; gratulerer, du bestod med glans!

Skrevet

Mitt tips: Le av det nå, for trassanfallene blir mindre og mindre sjarmerende ettersom de vokser. ;)

Skrevet

Jeg ville ha taklet det akkurat som du gjorde tror jeg.. Prøvd littegranne med avledning osv, men om det ikke funket hadde eg bare dratt av dressen og latt henne hyle.. Kjipt å gå fra en sinna og hylende suppe i barnehagen, men så lenge jeg vet hvorfor hun er sint og at hun har det veldig bra i barnehagen, vil roe seg ned kjapt (sikkert kjappere om jeg drar enn blir) og vil ha en fin dag, så gjør man innimellom det man må gjøre..

Trass er vel en fase de skal gjennom alle i en eller annen form.. Selv om det visstnok er politisk ukorrekt å se på det som trass.. ;) og jeg tror ikke det er lurt å forhandle med barna om alt.. Noen ting bestemmer mamma, sånn er det bare! Og da blir det litt hyling, men trass er vel de ansatte på en småbarnsavd

Skrevet

har gjort akkurat det samme selv. og syntes også det var litt ekkelt. men hun som jobbet der sa at di har sett det meste når det gjalt trass, og at det var ikke noe og tenke på.

Skrevet

Heldig du er som syntes dette var spesielt, sånn har jeg det hver morgen, og det begynner med sokkene hjemme. Personalet i bhg vet at når de hører hyling, roping og gråting i gangen, da er det vi som kommer. Ikke så koselig..

Skrevet

Godt det ikke bare er meg .... :/

Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Kjenner meg også igjen her ja...

Skrevet

Så godt at det er flere enn meg:) Syns du takla det veldig bra. Hjemme hos oss har vi en kamp om å ta på sokker hver dag:-\ Faktisk er det noen dager jeg ikke orker å ta sokkekampen,så da er han barbeint i skoa. Også tar vi på sokker i barnehagen for da er alt greit.

Skrevet

Godt å høre at det flere som har viljesterke små:) Er lett å le av det nå i etterkant, men ille mens det står på:) Måtte ringe i morges for å høre hvordan det gikk, og da hadde det gått over så fort jeg var ute av syne, hehe!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...