Gå til innhold

Noen som opplever at bekkenet blir bedre når termin nærmer seg?


Sarabi*

Anbefalte innlegg

Jeg er 36 uker nå og har siste uka blitt veldig bra. Skjønner ikke noe... Har hatt masse plager med både bekkenløsning og -låsing siden uke 12 +/- og har gått til akupunktør og svømming fra ca uke 20. Det har hjulpet meg med å holde ting i sjakk. Har tidvis brukt krykker og bekkenbelte.

 

Men nå går jeg som "normale" folk igjen. 3 timer på senteret idag uten å bli sengeliggende!!!!!

 

Og merker det godt om natta, for da har det vært verst. Har vært grusomt å snu meg, nyse eller hoste. Men nå....

 

Er det flere som har vært borti dette! Snuppa er godt snudd og festa, kan det ha noe med det å gjøre?

 

Er uansett overlykkelig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Meeener at jeg har lest et sted at når babyen har festet hodet sitt i bekkenet så blir det mer stabilt der nede. Så ja, har nok å gjøre med at babyen din har festet hodet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, ble mye bedre på slutten sist gang. Gikk t.o.m. en tur i skogen og var med og raka løv i hagen den siste helga. Var visst hodet som festet seg som andre nevner her. Fikk forklart at når hodet fester seg så skrur det seg liksom på plass der nede og holder ting mer fast - høres grusomt ut men veldig godt å kunne gå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja mange blir bedre når hodet fester seg. Det stabiliserer bekkenet. Kan hende er det det siste du merker til bekkenløsningen, men smertene kan komme tilbake etter fødsel og da er det viktig at du tar hensyn også da. Noen ganger kan det ta noen mnd før man er helt bra, særlig når man har plagdes såpass som du beskriver, men det blir bedre. Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er forsiktig. Blir ikke storrengjøring med det første;) Men deilig å kunne sove godt og at det ikke var vondt å snu seg:)

 

Har gjort en del forberedelser for fødsel via embla-samtale og fødebrev som beskriver situasjonen nå (og sist). Målet er å ikke være så handikappa som sist med rullestol/prekestol i 14 dager og så krykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...