Gå til innhold

Vidunderkur mot sorte prikker anyone...?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Sliter en del med kviser etter fødsel. Fått beskjed om at det ikke er så mye

å gjøre med det siden det er hormonelt. Hormoner som skal ut etter fødselen, sa legen.

Uansett sitter jeg igjen med mange sorte prikker/hudormer jeg skulle hatt fjernet. Finnes det noe middel som fungerer eller må man rett og slett bare klemme de ut? Hørt at man lett kan bli sittende igjen med arr og helst bør la en hudpleier ta seg av dette...

Noen som kan opplyse meg litt her... c",)

Endret av tuppelure82
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har god erfaring med sånne ansiktsservietter, blir jo en form for peeling. Ellers kan du kjøpe en slags myk pute på BodyShop (ser ut som en liten svamp), og kombinere det med TeaTree-ansiktsvasken fra samme sted, har funket fint på meg iallefall! Hvis det har blitt skikkelig ille har jeg klint inn store områder med TeaTree-concealeren og, innbiller meg at den antibakterielle effekten er bra og virker :P

å klemme dem ut er litt både-og, hvis man ikke får det til skikkelig risikerer man at huden rundt blir inflammert og rød, og at gørret nedi der sprer seg utover. Da må du i tilfelle ta en god og varm dusj, slik at porene åpner seg godt, og klemme forsiktig fra sidene, gjerne med fingertuppene dekket av et rent tørkepapir eller bomull. Hvis jeg klemmer på mine dekker jeg alltid over med TeaTree-concealeren etterpå, og har aldri fått verken arr eller kviser :) Men det er jo ikke sikkert det virker likt på deg, så ville prøvd meg litt frem :)

Skrevet

Paa Vita faar du kjoept saakalte "pore strips". De minner litt om klistremerker egentlig; du fukter huden, klister paa en stip paa nesa, haka, panna eller hvor du naa maatte ha hudormene, naar strip'en er toerr saa drar du den forsiktig av, og hudormene folger med ut :) (Loenner seg aa peele ansiktet eller hvertfall omraadet hvor hudormene er foerst, og evnt ta et dampbad e.l, slik at porene er skikkelig aapne og hudormene slipper taket lettere)

Har alltid funka for meg :)

Skrevet

Tusen takk for tips begge to. Supert!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...