Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2012 #1 Skrevet 1. oktober 2012 Er det fastlegen som får tilsendt epikrise fra poliklinikk? Kan jeg som pasient be om å få lese den? Hvem skal jeg spørre i så fall? Fastlege el. poliklinikk? Det gjelder dps. Gikk til utredning og "behandling" der. Var ferdig for et halvt år siden. Har hatt tre tentative diagnoser, og vil gjerne vite om jeg faktisk har fått noen av diganosene, eller ikke, og hvilken. (tre angstlidelser)
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 1. oktober 2012 #2 Skrevet 1. oktober 2012 Fastlegen din får tilsendt epikrisen, snakk med ham om å få lese den :-)
valkyrien Skrevet 1. oktober 2012 #3 Skrevet 1. oktober 2012 Du kan også sende brev til DPS og be om utskrift av det de har på deg.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2012 #4 Skrevet 2. oktober 2012 Det er fastlegen som får alle epikriser, og i noen tilfeller andre behandlere eller andre instanser (iallefall i somatikken brukes ofte epikriser som henvisninger). Du har rett på innsyn, og rett på kopi: http://www.pasientombudet.no/saker/38/
Soon to be mum Skrevet 2. oktober 2012 #5 Skrevet 2. oktober 2012 Fastlege og henviser, i de tilfellene hvor det ikke er fastlege som har henvist deg. Om du henvender deg til DPS kan du få kopi av epikrisen.
Soon to be mum Skrevet 2. oktober 2012 #6 Skrevet 2. oktober 2012 Fastlege og henviser, i de tilfellene hvor det ikke er fastlege som har henvist deg. Om du henvender deg til DPS kan du få kopi av epikrisen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå