Gå til innhold

Bæresjal, noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å skaffe meg et bæresjal. Er ei lita dame på under 160 men har en stor baby. Babyen er nå 6,5 kg og 6 uker gammel. Han er lang også for å være bare 6 uker.

Tenkte jeg skulle skaffe meg et bæresjal, men det er en mengde merker der ute, en del forskjellige løsninger osv. Har du god erfaring med bæresjal? Hvilken anbefaler du og hvorfor.

Håper å få brukt det når vi skal reise, når jeg handler osv... For han begynner å bli tung :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har mei tai og er veldig fornøyd med den. Bærer fortsatt fireåringen i den når vi er på ferie. Barnet sitter først med beina inni, så med dem ut. Jeg bar ganske lenge på magen, han var nok over året før han satt kun på ryggen. Han liker den veldig godt, og sovner ofte i den.

Går ca 30 sek i knytting. Kjapt og enkelt. Barnet sitter som støpt og det føles ikke tungt. Begge har god støtte og kontaktflate.

Prøvde BB med eldste, mislykket for vår del hvertfall. Tungt for meg og beina hans hang og slang....

Skrevet

Jeg har båret mine i elastisk sjal det første halvåret, og brukt det en del frem til ca et år. Blandt annet fantastisk å kunne amme mens man vasker gulv eller er på butikken. Tar ca et minutt å knyte på seg, og så tar man barnet oppi og utav ved behov på noen få sekunder. Går gjerne med sjalet på hele dagen:-)

Tricot slen heter mitt sjal. Arvet det til eldste, så vet ikke om akkurat det er i salg ennå. Men elastiske sjal er vel ikke så ulike:-)

Vi har brukt manduca mye også. Den tar noen få sekunder å klipse av og på, og er super til både rygg og magebæring. Hvis du bare vil kjøpe et bæretøy ville jeg gått for en formsydd sele. Men kombinasjonen sjal+formsydd synes jeg er perfekt:-)

Skrevet

Jeg har en BBslen, og liker det godt. Det er behagelig og enkelt å knytte, og lett å få babyen inn og ut. Desverre synes jenta mi at det blir for varmt, så hun liker ikke å bli båret lenge i det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...