Gå til innhold

Å skrive "koz" når man er over 30?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er en fyr jeg har kjent lenge, som er en skikkelig koslig og voksen mann..

I det siste har det vel kanskje blitt litt mer enn venner mellom oss..

I kveld fikk jeg en melding der det stod nattakoz..

Da slo bremsene seg litt på hos meg.. hehe.

Jeg syns det å skrive kos med z er litt fjortis?

Han virker voksen på alle andre måter, så jeg stussa litt..

Lenge siden jeg har vært på sjekkemarkedet, men trodde denne "kozinga å klemzinga" slutta når man bikka 30 hvertfall?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Da tror jeg at jeg ikke hadde klart å dy meg og svart tilbake: "KoZ? Nå blir jeg nesten nødt til å revurdere vennskapet mitt med deg. KoS :)"

Endret av Frokostquiz
Skrevet

Trodde koz og klemz sluttet med 90-tallet jeg da...

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Æzj, la nå ikke litt fjortiztakter ødelegge følelzene dine, hviz det ellerz er qlt mlm dere! D blir lizzm litt «doh», ja?

Skrevet

Ville ikke lagt så mye i det...

Jeg får meldinger fra min 68 år unge mor...hvor hun alltid avslutter med Klemz mamma :-)

Så jeg ser det som om det er en "tillært" måte og uttrykke seg "digitalt"...

Men jeg sitter ikke på fasiten :-).

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

Kan jo hende det var ment litt morsomt? Jeg ler i hvert fall, og tenker alltid at det er en spøk, når noen skriver "koz" eller "klemz". Kan godt bruke Z sarkastisk selv :D

Skrevet

Får fnatt av z brukt der det skal være s... Tragisk...

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Det er også mulig det er en måte å «ufarliggjøre» den litt intime hilsenen på. Å fleipe det litt bort liksom?

Skrevet

Neste melding blir vel om en "kid" han kjenner. Men mulig det var en spøk?! Får håpe det.

Skrevet

Jeg vil tro dette var ment som tull fra hans side. Dere har vel begge vokst opp med at folk skrev slikt i ungdomstiden, og da er det gøy å skrive det for moro skyld. Min samboer og kompisene hans gjør sånt til hverandre støtt, og jeg synes det er vittig. :) Jeg hadde virkelig blitt skuffet om en jeg var på flørter'n med mistet interessen for meg pga noe så tåpelig. Særlig hvis jeg skrev det for moro skyld.

Skrevet

han e vel bare hipp? Det er jo veldig inn i tiden å skrive koz og klemz :)

Eller xoxo

Skrevet
Er en fyr jeg har kjent lenge, som er en skikkelig koslig og voksen mann.. I det siste har det vel kanskje blitt litt mer enn venner mellom oss.. I kveld fikk jeg en melding der det stod nattakoz.. Da slo bremsene seg litt på hos meg.. hehe. Jeg syns det å skrive kos med z er litt fjortis? Han virker voksen på alle andre måter, så jeg stussa litt.. Lenge siden jeg har vært på sjekkemarkedet, men trodde denne "kozinga å klemzinga" slutta når man bikka 30 hvertfall?

Jeg trodde at koz og klemz var fjortis for ti år siden, jeg da. Har bare hørt ei dame bruke det etter det. Hun er for øvrig langt over 50 år.

Skrevet
Er en fyr jeg har kjent lenge, som er en skikkelig koslig og voksen mann.. I det siste har det vel kanskje blitt litt mer enn venner mellom oss.. I kveld fikk jeg en melding der det stod nattakoz.. Da slo bremsene seg litt på hos meg.. hehe. Jeg syns det å skrive kos med z er litt fjortis? Han virker voksen på alle andre måter, så jeg stussa litt.. Lenge siden jeg har vært på sjekkemarkedet, men trodde denne "kozinga å klemzinga" slutta når man bikka 30 hvertfall?

Jeg gjør det fra tid til annen på tøys, du trenger ikke ta det så alvorlig :)

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hehe, det skriver bestemor på 72 og :)

Men til sammenligning skriver hun også " D r greit, m ta m melk. Koz". HAHA!

Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Da hadde jeg bare svart:

Skal gi dg en real kozeoverdoze jeg! :*

Skrevet

Haha, min svigerfar skriver sånt! Koz og klemz. Han tror sikkert han er kjempekul og ungdommelig...

Skrevet

Jeg tror slike rare forkortelser og ord med z osv har gått ifra å være fjortis språk til å bli noe for de over 40 + osv. Og noen er litt tidligere ute. Høhø.

Skrevet

Jeg tror mange voksne bare prøver å henge med på det de tror er ungdommens "språk" :P

Moren min er ganske ny på data og har kommet seg på facebook.. så oppdaget hun blunkefjes og skriver heretter ALDRI en setning eller et svar uten å legge til ;))) (ja, med "dobbelthake)

Litt komisk i de setningene det slettes ikke passer seg, hihi

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet (endret)

Vi i gjengen vår er alle over 30, og de gangene vi skriver "koz og klemz" så kliner vi gjerne på med "og krig og fred og sånt". Vi skriver det bare om vi virkelig skal smøre på ;)

Endret av Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Jeg synes jo det er rimelig spesielt at man reagerer på ET LITE ord som "koz".

Du skriver: "Da slo bremsene seg litt på hos meg.. hehe.

Jeg syns det å skrive kos med z er litt fjortis?

Han virker voksen på alle andre måter, så jeg stussa litt.."

Er det rart folk er single eller ikke får forhold til å fungere, sier nå jeg....

Skrevet

Hehe, må le av hele tråden...

Skrevet

Er jammen glad jeg har samboer og slipper å "bekymre" meg for å skrive eller si noe feil til en flørt :P alt man skal henge seg opp i.. Haha! Jeg er 31 og har aldri brukt klemZ.. Men tror ikke jeg hadde dømt noen nedenom og hjem om jeg fikk en melding med zzånt zpråk i.. Tror seriøst ikke jeg hadde tenkt over det engang.. Nei, pass dere så dere ikke roter dere borti en zånn z'er.. Det ville vært kriize azz! Zeriøøøzt! :P

Skrevet

Jøzz, er det Ari du tazter med?

Skrevet

Nå må dere ikke missforstå da..

Jeg legger ikke så mye i det..

Men jeg bare lurte, har vært ute av sjekkemarkedet i over 10 år jeg. Så er ikke helt oppdatert!

Jeg stussa og syns det var litt spesielt ja. Men det kan jo hende som en svarte her at det var for å "ufarliggjøre" det litt...

Men takk for svar.. :)

Jeg er ikke vrang eller vanskelig, bare nysgerrig ;)

HI

Skrevet

Hadde løpt selv jeg, om det ikke kom frem at det bare var på kødd. (Men så er det en grunn til at jeg er singel også;D)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...