Gå til innhold

Barn skal sitte bakovervendt i bil!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere tungt for det. Nå må folk sjerpe seg. PROVOSERT!

Videoannonse
Annonse
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ikke alle har råd vettu, da er det bedre at de faktisk er sikret!

Skrevet

Bedre sikret forovervent i bil, enn usikret i buss...

Skrevet

Har man råd til bil. Bør man sørge for at ungene er best mulig sikra også. Skal heller spise nudler 1 mnd...

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Ja, det skal de.. Desverre, så har gutten vårt et slitsomt sete, så når svigerfar skal kjøre oss til barnehagen, så må han sitte forovervendt, fordi setet ikke blir korekt festet bakovervendt (pga den stange som skal gå i gulvet,) priser meg lykkelig for at det kun er til/fra bhg vi sitter på med svigerfar.. Lillesøster har derimot fått sete som er lengre støtte stang bakpå, så det problemet slipper vi med henne.. Skal kjøpe samme setet til guttungen, men pga økonomien, så blir det nok en mnd til før det er spart opp nok penger til det.. Inntil da, så er gutten sikret på beste viset.

Skrevet

sist jeg gikk for å kjøpe nytt bilsete på barnas hus, sa de at "når ungen er så stor er det faktisk anbefalt at de sitter forovervendt!"

Jeg trodde det ikke helt, spurte hvorfor, og sa at i sverige er det vel påbudt å sitte bakover til de er 5 år osv... (jenta mi er 3!) men han sto på sitt, at når de har blitt så store er det tryggere om de sitter framover med vanlige seler... hm... så kjøpte det han anbefalte.. men bruker fremdeles det "gamle" som hovedsete selv om det er litt trangt. Så får heller det nye stå til hun har vokst helt ut av det..

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Frenzia; jeg trenger popcorn nå ;)

Skrevet

Har dere tungt for det. Nå må folk sjerpe seg. PROVOSERT!

Jeg lover å sjerpe meg sikkelig. Sikkelig skjipt når folk ikke sjerper seg sånn sikkelig altså....

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Frenzia; jeg trenger popcorn nå ;)

sHa_popcorn.gif

Skrevet

Jada, det skal de. Du har helt rett. Du er kjempeflink. Shhhh....slapp av og pust med magen, så skal du se at du får det så mye bedre....

Skrevet

Bare til opplysning. Vi treng ikke å bli minnet på dette hver tredje uke her inne. Still deg heller opp på nærbutikken, barnehagen, bensinstasjonen, eller hvor det nå en måtte være du har sett dette tilfellet som har provosert deg og ta det direkte med de det gjelder.

Jeg tror de fleste av oss her inne har fått med seg at barna skal sitte bakovervendt. (Men, vi gjør hva vi føler oss mest komfortabelt med sjøl)

Kos deg heller i høst mørket...

Skrevet

Og jeg har ei som blir bilsyk når vi passerte 15km bakovervendt og da spydde hun. Ble snudd da hun var vel 1 år pga dette. Alternativet var å aldri komme seg noen vei!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...