har fått lita pia Skrevet 1. oktober 2012 #1 Skrevet 1. oktober 2012 når dere har dratt til lege med f.eks stryrblødning og fortsetter å blø...hvilke undersøkelser ble foretatt? jeg kom inn med styrtblødning, det ble tatt ultralyd og GU. men syns kanskje det e litt rat at dem ikke tar blodprøve eller urinprøve? det er snart en uke siden jeg hadde styrtblødningen, men har hatt 2 mindre blødninger etter det. fikk ikke noe som helst svar på kor blødninga kom fra og ka det var. og vet ikke hvordan dette vil gå. sykemeldt i 2 uker framover nå, fikk beskjed om å ta det med ro (jordmor) mens lege sa at det trengte jeg ikke om jeg ikke ville? (fosteret hadde det utrolig nok bra, selv om legen sa det var en SA) huff skikkelig ekkelt det her, redd for å gå på do, reise meg osv. føler meg generelt i dårlig form for tiden. sitter nesten konstant i morgenkåpen og får ikke gjort noe. venter liksom bare på neste blødning. langt og rotete skrevet, men håper alikevel noen tar seg tid til å dele sin historie noen som har noen anbefalinger, råd eller oppmuntrende historier
Prøverpåentil Skrevet 1. oktober 2012 #2 Skrevet 1. oktober 2012 Hei:) Nå vet jeg ikke hvor langt du er på vei? "behandlingen" kommer vel litt ann på det og Men jeg dro inn på sykehuset når jeg var både 23 og 26 uker på vei pga blødninger.. andre gangen litt mer alvorlig enn den første, så ble innlagt da. Men med en gang tok de både urinprøve, blodtrykk, temperaturen min, itillegg till ultralyd og gyn. undersøkelse Har også være inne et par ganger pga lite liv..og da har de alltid tatt urinprøve og blodtrykk hvertfall. Så det er jo litt rart at de ikke gjorde. Men blodprøve har jeg ikke vært borti at de tar:) Fikk du beskjed om hvorfor du har blødd eller?
har fått lita pia Skrevet 1. oktober 2012 Forfatter #3 Skrevet 1. oktober 2012 syns å dette var rart. nei dem har ikke funnet ut noe, derfor jeg er redd , spesielt etter at jeg hadde blødninger i natt og i dag. lurer seff på om noe er alvorlig galt. kjenner litt mensmurringer, men ingen direkte smerte! er 12 uker i morgen ,var 11+2 da jeg hadde styrtblødningen. fant dem ut på deg da? og går det bra med babyen? mvh HI
Jentene mine og jeg:) Skrevet 1. oktober 2012 #4 Skrevet 1. oktober 2012 Har hatt styrtblødninger to ganger og småblødninger hver dag i snart aeks uker. Det ble ikke tatt annet enn ul, gu og blodtrykk. De tror jeg har mistet en tvilling. Men det tok flere runder med legevakt osv før jeg i det hele tatt fikk komme til kontroll. Fikk bare beskjed om at det var SA og at det var ingenting å gjøre. Da jeg ble lagt inn på sykehus med alvorlig blodtap fant de plutselig et levedyktig foster. Noen leger sier jeg skal ta det med ro mens andre sier jeg skal leve som før... Er 100% sykemeldt.
har fått lita pia Skrevet 1. oktober 2012 Forfatter #5 Skrevet 1. oktober 2012 Har hatt styrtblødninger to ganger og småblødninger hver dag i snart aeks uker. Det ble ikke tatt annet enn ul, gu og blodtrykk. De tror jeg har mistet en tvilling. Men det tok flere runder med legevakt osv før jeg i det hele tatt fikk komme til kontroll. Fikk bare beskjed om at det var SA og at det var ingenting å gjøre. Da jeg ble lagt inn på sykehus med alvorlig blodtap fant de plutselig et levedyktig foster. Noen leger sier jeg skal ta det med ro mens andre sier jeg skal leve som før... Er 100% sykemeldt. er også 100% sykemeldt og har fått de beskjedene du har fått, altså både ta det med ro og en annen som sa det motsatte. Jeg har valgt å ta det med ro. og fikk også beskjed om å ikke ha sex! men dem sa ikke kor lenge... forsetter blødningene regner jeg med videre sykemelding. regner også med å dra opp på helsestasjonen å se om alt står bra til der inne fortsatt etter dagens blødninger! håper det er ufarlige blørninger for alle oss her inne
Tweetie Skrevet 4. oktober 2012 #6 Skrevet 4. oktober 2012 Jeg hadde styrtblødning i uke 15. Lå på sykehuset da blødningen startet pga nyrestein. Jeg ble undersøkt med både utvendig og innvendig UL, og de konkluderte med at det var morkaka som hadde ligget langt nede og var i ferd med å flytte seg oppover. Var veldig glad jeg allerede var på sykehuset og fikk undersøkt det med en gang. Hadde jeg vært hjemme, hadde jeg kontaktet legen med en gang!
har fått lita pia Skrevet 5. oktober 2012 Forfatter #7 Skrevet 5. oktober 2012 Jeg hadde styrtblødning i uke 15. Lå på sykehuset da blødningen startet pga nyrestein. Jeg ble undersøkt med både utvendig og innvendig UL, og de konkluderte med at det var morkaka som hadde ligget langt nede og var i ferd med å flytte seg oppover. Var veldig glad jeg allerede var på sykehuset og fikk undersøkt det med en gang. Hadde jeg vært hjemme, hadde jeg kontaktet legen med en gang! så bra at det gikk fint med deg min lille har det visst å bra i magen:) men ikke funnet ut av blødningene
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå