Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2012 #1 Skrevet 1. oktober 2012 http://artofliving.side2blogg.no/?p=277 dette var på nettavisen nå... siden jeg ble mor som nå er litt over ett år siden. Jeg er alenemor og bf har kun sett sitt barn 3 ganger av egen vilje. Vurderte å ikke kreve barnebidrag, men da noe info kom opp så bestemte jeg meg å kreve dette for barnet mitt. Det settes inn på en konto til barnet i mitt navn som det skal få når det trenger det. Men siden jeg ble alenemor har jeg så og si nesten ikke lest om noe som går i favør mødre. Det var vært saker spesielt på nettavisen med at noen fedre må betale mere barnebidrag hvis mor får ett barn til osv osv..det de ikke tar med er mors versjon. OG de sa heller ikke noe om hvis far får ett nytt barn at da mor får mindre barnebidrag... Samme med denne linken så tas heller ikke mors versjon med. Etter å ha lest innlegg her og så vil jeg si at 90% av mennene ikke hjelper til så mye hjemme, ei heller med sykt barn dager pga kvinnene jobber redusert for de vil ikke gå glipp av barndommen til ungene. Hvordan kan man da si at de er like gode omsorgspersoner som kvinnene. Det er og litt rart at i omsorgsyrker jobber det nesten kun kvinner..hvorfor det hvis menn er like gode? Det virker på meg litt sånn at fedre er veldig villig til å stille opp når det blir snakk om brudd for da må man ikke ta vekk ungene hans og mye er sikkert så de slipper å betale barnebidrag. Denne damen er og skilt og 50-50 var en selvfølge...da sier jeg bare WHAT!!???!!! i de fleste tilfeller skader dette barna, greit man ser det ikke når det holder på men barna merker det når de blir voksne selv. Mange velger dette for sin egen del ikke for barna.. sorry for ett syteinnlegg, men kjenner jeg blir lei meg at det er mødre som skal tas, og det er mødre som utnytter..osvosv.. hva de forpulte fedrene som bare ser sin egen vinning og gjør alt for å slu seg unna....
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2012 #2 Skrevet 1. oktober 2012 og for å ikke glemme at mens menn gjør karriere (les ofte) så blir kvinner forbigått pga vi skal gå gravid, ta oss av unger...vi får også dårligere lønn pga dette... hi
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2012 #3 Skrevet 1. oktober 2012 Etter å ha lest innlegg her og så vil jeg si at 90% av mennene ikke hjelper til så mye hjemme, ei heller med sykt barn dager pga kvinnene jobber redusert for de vil ikke gå glipp av barndommen til ungene. Skikkelig god dokumentasjon du. 90 prosent faktisk, på grunnlag av innlegg du har lest på Anonymforum???
LillaGorilla♥♥ Skrevet 1. oktober 2012 #4 Skrevet 1. oktober 2012 Ikke snakk om menn som om de er like alle sammen. Min er ikke slik som mange beskriver hverken her eller i avisen eller andre steder. Her tar han sin andel husarbeid og vel så det, tar seg av ungen på lik linje med meg, tar halvparten av alle sykedager og han var den som tok ulønnet perm i 3 mnd ekstra for å drøye barnehagestarten. Han er en minst like god omsorgsperson for vårt barn som det jeg er. Det med 50/50 deling er en helt annen diskusjon, da små barn bør ha stabilitet, men det er ingentig som tilsier at jeg er bedre enn ham til å ta meg av barnet vårt.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2012 #5 Skrevet 1. oktober 2012 jo dro menn over en kam pga i artikkelen så er det mødre som blir dratt over en kam. mødre melker systemet og ekser står det så pent...
khm Skrevet 1. oktober 2012 #6 Skrevet 1. oktober 2012 Hehe, blir ikke akkurat fornærmet som mann og far når dokumentasjon til HI består av hva hun har lest på Dib!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå