Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #51 Skrevet 23. juli 2015 Men wow... Min mann og jeg har faktisk vært på tur alene vi, der vi satt på transferbussen hjem og fant ut at vi. (Han) på hele turen hadde drukket to-tre øl.... Drikker så lite til hverdags at vi rett og slett ikke kom på det, eller vektla det. Vi har det fint smmen fordi... Med barn ville jeg reagert om min mann drak så mye som hi's her. Ikke vill han ha drukket så mye heller. Ikke minst: hvor mye av feriebudsjettet skal brukes på alkohol?? Vi hadde prioritert annerledes, og her er jeg faktisk mer glad i øl enn mannen. Anonymous poster hash: 7c7fa...e29
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #52 Skrevet 23. juli 2015 Men wow... Min mann og jeg har faktisk vært på tur alene vi, der vi satt på transferbussen hjem og fant ut at vi. (Han) på hele turen hadde drukket to-tre øl.... Drikker så lite til hverdags at vi rett og slett ikke kom på det, eller vektla det. Vi har det fint smmen fordi... Med barn ville jeg reagert om min mann drak så mye som hi's her. Ikke vill han ha drukket så mye heller. Ikke minst: hvor mye av feriebudsjettet skal brukes på alkohol?? Vi hadde prioritert annerledes, og her er jeg faktisk mer glad i øl enn mannen. Anonymous poster hash: 7c7fa...e29 Hvor mye av feriebudsjettet som skal brukes på alkohol? Tenker du virkelig sånn når du er på ferie? Hvis det er snakk om en sydenferie, og det er det åpenbart, siden det er snakk om "bassengkanten" og "Bamseklubb", så er jo ikke alkohol noen stor utgiftspost akkurat, selv om man tar en øl ved bassengkanten og et glass vin til middag. De fleste har vel i hvert fall noe servering inkludert i prisen, og da belaster det ikke budsjettet i det hele tatt. Anonymous poster hash: fb598...f0d
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #53 Skrevet 23. juli 2015 Men wow... Min mann og jeg har faktisk vært på tur alene vi, der vi satt på transferbussen hjem og fant ut at vi. (Han) på hele turen hadde drukket to-tre øl.... Drikker så lite til hverdags at vi rett og slett ikke kom på det, eller vektla det. Vi har det fint smmen fordi...Med barn ville jeg reagert om min mann drak så mye som hi's her. Ikke vill han ha drukket så mye heller.Ikke minst: hvor mye av feriebudsjettet skal brukes på alkohol?? Vi hadde prioritert annerledes, og her er jeg faktisk mer glad i øl enn mannen.Anonymous poster hash: 7c7fa...e29 Hvor mye av feriebudsjettet som skal brukes på alkohol? Tenker du virkelig sånn når du er på ferie? Hvis det er snakk om en sydenferie, og det er det åpenbart, siden det er snakk om "bassengkanten" og "Bamseklubb", så er jo ikke alkohol noen stor utgiftspost akkurat, selv om man tar en øl ved bassengkanten og et glass vin til middag. De fleste har vel i hvert fall noe servering inkludert i prisen, og da belaster det ikke budsjettet i det hele tatt. Anonymous poster hash: fb598...f0d å, beklager fru allinclusive. Her bruker vi aldri det, støtter heller opp om de lokale. Så for oss blir det en bra utgift å skulle drikke 6-8 enheter alkohol hver, hver dag. Men, vi tenker ulikt. Anonymous poster hash: 7c7fa...e29
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #54 Skrevet 23. juli 2015 Selv om man ikke har all inclusive, så har man vel gjerne noen måltider på hotellet. Og hvor har du egentlig "6-8 enheter alkohol hver dag" fra? Skriver HI noe som helst som tyder på at det er snakk om så mye? Anonymous poster hash: fb598...f0d
Nyttårs barn Skrevet 23. juli 2015 #55 Skrevet 23. juli 2015 Jeg er faktisk enig med deg HI. Synes ikke det er ok å drikke sammen med barna, ihvertfall ikke hver dag. En øl eller et glass vin til maten er helt ok. At mannen vil ha sex og du shoppe er vel snakk om litt ulike forventninger til ferie og alenetid, kanskje dere kan møtes på halvveien.
mamma_bergen Skrevet 23. juli 2015 #56 Skrevet 23. juli 2015 Jeg er også enig ang alkoholen, jeg ser ikke poenget med å drikke alkohol bare fordi man er på ferie. Kanskje et glass til maten om kvelden, men hvorfor må man drikke fra formiddagen, ved bassenget? Jeg har en like fin ferie uten alkohol..
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #57 Skrevet 23. juli 2015 Selv om man ikke har all inclusive, så har man vel gjerne noen måltider på hotellet. Og hvor har du egentlig "6-8 enheter alkohol hver dag" fra? Skriver HI noe som helst som tyder på at det er snakk om så mye? Anonymous poster hash: fb598...f0d en øl er ikke det samme som en enhet alkohol. Et stort glass vin kan fx være så mye som opptil tre enheter.. Anonymous poster hash: 7c7fa...e29
*Miss Marple* Skrevet 23. juli 2015 #58 Skrevet 23. juli 2015 Mener dere virkelig at ungene merker om det er øl eller brus man har i glasset sitt? Jeg er veldig enig i at man skal være forsiktig med alkohol i nærheten av barn, men det må da være grenser. For våre barn har vin og øl vært noe som voksne drikker, og som ikke er bra for barn, på samme måte som f.eks kaffe. De aner jo ikke at det er alkohol i vin? Så lenge man ikke drikker så man blir beruset spiller det da ingen rolle, ferie eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #59 Skrevet 23. juli 2015 Selv om man ikke har all inclusive, så har man vel gjerne noen måltider på hotellet. Og hvor har du egentlig "6-8 enheter alkohol hver dag" fra? Skriver HI noe som helst som tyder på at det er snakk om så mye? Anonymous poster hash: fb598...f0d en øl er ikke det samme som en enhet alkohol. Et stort glass vin kan fx være så mye som opptil tre enheter.. Anonymous poster hash: 7c7fa...e29 Spørsmålet var hvor du har det fra at mannen til HI drakk 6-8 enheter hver dag, for det står ingen ting i åpningsinnlegget som tyder på at det er så mye. En enhet alkohol tilsvarer forøvrig 15 ml ren alkohol, noe som tilsvarer 0,33 liter øl eller 1,5 dl rødvin. Det er helt vanlige serveringsmengder, og ganske nøyaktig det man kan regne med å få hvis man tar "en øl" ved bassengkanten eller "et glass" til middagen. Hvor har du sett vin bli servert i halvlitersglass, ettersom du mener ett glass kan være opp til tre enheter? Anonymous poster hash: fb598...f0d
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #60 Skrevet 23. juli 2015 Det jeg syns er synd her i Norge er fokus på alkoholen. Virker som om alkohol er det eneste Nordmenn tenker på? Der hvor jeg kommer fra er det normalt å ta seg en øl blant barna uten at det er noe sak. Også er det betydelig mindre fyll i mitt hjemland enn her. Hvorfor det? Jeg tror at det blir så forbudt at mange misbruker det i voksen alder. Jeg som også er pedagog mener det er myyyye mer skadelig med sure miner og dårlig stemning blant foreldrene enn ett glass med øl. Alt med måte. Anonymous poster hash: 423f4...4ab
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #61 Skrevet 23. juli 2015 Det jeg syns er synd her i Norge er fokus på alkoholen. Virker som om alkohol er det eneste Nordmenn tenker på? Der hvor jeg kommer fra er det normalt å ta seg en øl blant barna uten at det er noe sak. Også er det betydelig mindre fyll i mitt hjemland enn her. Hvorfor det? Jeg tror at det blir så forbudt at mange misbruker det i voksen alder. Jeg som også er pedagog mener det er myyyye mer skadelig med sure miner og dårlig stemning blant foreldrene enn ett glass med øl. Alt med måte. Anonymous poster hash: 423f4...4ab Men sure miner og dårlig stemning pga fravær av alkohol? Det sier mye!..Jeg omringer meg heldigvis av voksne som klarer å kose seg uten alkohol, og det er ingen av dem som får en dag ødelagt fordi de ikke drikker øl eller vin. Anonymous poster hash: 36963...f8e
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #62 Skrevet 23. juli 2015 Alt med måte. Noen koser seg med en øl mens andre koser seg med shopping. Men jeg er elt enig i at FYLL ikke hører til på en familie ferie sammen med barn! Anonymous poster hash: 423f4...4ab
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #63 Skrevet 23. juli 2015 Det jeg syns er synd her i Norge er fokus på alkoholen. Virker som om alkohol er det eneste Nordmenn tenker på? Der hvor jeg kommer fra er det normalt å ta seg en øl blant barna uten at det er noe sak. Også er det betydelig mindre fyll i mitt hjemland enn her. Hvorfor det? Jeg tror at det blir så forbudt at mange misbruker det i voksen alder. Jeg som også er pedagog mener det er myyyye mer skadelig med sure miner og dårlig stemning blant foreldrene enn ett glass med øl. Alt med måte. Anonymous poster hash: 423f4...4ab Men sure miner og dårlig stemning pga fravær av alkohol? Det sier mye!..Jeg omringer meg heldigvis av voksne som klarer å kose seg uten alkohol, og det er ingen av dem som får en dag ødelagt fordi de ikke drikker øl eller vin. Anonymous poster hash: 36963...f8e Hun sikter sikkert til åpningsinnlegget. Sure miner og dårlig stemning fordi han tar seg en øl, og hun mener at han burde la være. Anonymous poster hash: f5644...778
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2015 #64 Skrevet 23. juli 2015 Alt med måte. Noen koser seg med en øl mens andre koser seg med shopping. Men jeg er elt enig i at FYLL ikke hører til på en familie ferie sammen med barn! Anonymous poster hash: 423f4...4ab HI skriver klart og tydelig at mannen ikke drikker så mye at han blir full. Anonymous poster hash: f5644...778
MotherOfDragons Skrevet 23. juli 2015 #65 Skrevet 23. juli 2015 Å nei! Mannen vil kose seg med sex med kona på ferie mens barna er opptatt med Bamseklubb og koser seg ihjel! Noe skurrer....veldig. Og hva så om han koser seg med noen øl og litt vin så lenge han ikke blir synlig beruset foran barna? Det er ferie som skal være tid for avslapning, kos og ikke tenke på rutiner, praktiske ting og alt som hører til hverdagen. Det er poenget med ferie....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå