Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2012 #1 Skrevet 1. oktober 2012 Katten min fikk en flenge/ett sår på den ene poten for snart en uke siden. Han hadde tråkket på noe skarpt virket det som, å fått en 1 cm sår under poten. Såret ser i og for seg ok ut, bortsett fra at det ikke får tid til å gro. For hver gang katten min er ute, setter det seg noe småstein, gress, jord you name it i såret. Så når jeg må få ut skitten i såret etter at han kommer inn, "åpner" såret seg igjen. Såret er bittelitt dypt, men det er for sent å evt sy det nå (selv om jeg tror ikke dyrlegen hadde sydd der).. Katten min spiser og drikker normalt, er ellers i fin form. Han virker ikke til å ha smerter i poten heller, da han ikke trekker til seg poten når jeg tar på såret. Han går normalt også, ingen halting. Jeg vet dere syntes jeg bør kontakte dyrlegen her, men syntes dette er en fille ting. Så tenkte høre med dere om dere har noen råd? Noen som har vært borti lignende, hva gjorde dere?
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2012 #2 Skrevet 1. oktober 2012 og ikke minst, bor jeg holde katten inne ett par tre dager, så såret får noe tid til å gru uten at det kommer mye skitt i såret? hi
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 1. oktober 2012 #3 Skrevet 1. oktober 2012 Ville holdt katten inne. Kjedelig om det går infeksjon i såret og som du sier: Så får såret tid til å gro
Cat_Woman Skrevet 1. oktober 2012 #4 Skrevet 1. oktober 2012 Hold katten inne i noen dager. Ser du ikke bedring da, bør du dra til dyrlegen.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2012 #5 Skrevet 1. oktober 2012 Da vet jeg om en utekatt som ikke kommer til å bli happy:p Han elsker nemlig å være ute:p Men samtidig, elsker den katten så vil hans beste. Han har kattedo inne med sand i, tror dere ikke den sanden fra kattedoen setter seg å såret også?! Jeg får teste ut om jeg kan sette på katten en strømpe eller noe, mens han er inne...Men mistenker at en evt strømpe ikke blir sittende spesielt lenge:p hi
Chelseafan Skrevet 1. oktober 2012 #6 Skrevet 1. oktober 2012 Hadde holdt min inne i alle fall. han hadde slått halen,det var i sommer,da var han hos legen og fikk medisin også,så han ikke fikk bakterier i det
Cat_Woman Skrevet 1. oktober 2012 #7 Skrevet 1. oktober 2012 Hvis det setter seg kattesand i såret kan du prøve å bruke pellets istedenfor (f eks "yesterday´s news"). Tviler på at du får ham til å gå med sokk, men det er verdt et forsøk :-)
Marjoriee Dawes Skrevet 1. oktober 2012 #8 Skrevet 1. oktober 2012 Rens såret, og hold den inne i tre dager og se om det gror bra. Jeg tok med katten min til dyrelegen da den hadde fått rift i poten, det blødde en del. Men måtte rense såret til det hadde grodd, og fikk med en tube med sårlim. Det vet jeg man kan kjøpe på apoteket også. Det funker fint, og da gror det bra.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2012 #9 Skrevet 1. oktober 2012 hehe tviler sterkt at den sokken blir lenge på han jeg også men jeg skal finne noe som jeg kan sette rundt benet, eller prøve;) Sårlim ja. Bruker man det samme på dyr som på mennesker? Jeg skal kjøpe noe saltvann i morgen å rense såret med, utrolig hvor mye skit som samler seg altså der. Så får vi prøve å holde det så rent som mulig. Ikke lett å unngå bakterier heller, katten vasker seg i rumpa også på såret så Men jo raskere det gror, jo mindre sjangs er det for bakterier. Men takk for tipset, jeg skal sjekke det ut:D hi
scarecrow2011 Skrevet 1. oktober 2012 #10 Skrevet 1. oktober 2012 Bad foten i renset grønnsåpevann ( vann med renset grønnsåpe) renser bra og trekker ut evt puss. La katten gå inne på ikke klumpende kattesand ( billig fra rema f.eks) i noen dager og se om det blir bedre.Om det er skitt i såret må du IKKE bruke sårlim!
Gjest Miryks Skrevet 1. oktober 2012 #11 Skrevet 1. oktober 2012 Rens såret, kjøp selvklebende bandasjer og smør et eller annet ekkelt på den. Og LEK MYE med ham. Om han er vant til å være ute, så må han få masse oppmerksomhet, lek og stimuli.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå