Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2012 #1 Skrevet 1. oktober 2012 Er 3 uker siden smokkeslutt, og treåringen har vært veldig sint og urolig etter dette. Vanskelig å legge, våkner mye om nettene osv. I går gikk jeg lei siden et av barna er syke og jeg ikke har sovet på lenge. Ga treåringen smokken igjen og vips fikk jeg et blidt barn som sov godt. Lurer på om barnet rett og slett ikke er klar for å slutte enda? Smokken ble bare brukt om natten frem til smokkeslutt
jente___ Skrevet 1. oktober 2012 #2 Skrevet 1. oktober 2012 Jeg hadde ikke gitt meg på den. Ikke etter så lang tid uten, vil jo alltid være de første ukene som er værst. Også går det over gradvis, jeg tror ikke man i teorien har bruk for smokk som 3åring. Men skjønner frustrasjonen din
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2012 #3 Skrevet 1. oktober 2012 Det var nok en tabb. Nå har han lært at hvis han bare ikke gir seg så får han smukken tilbake selv om du har sakt det er slutt. Med mindre det er noe alvorlig galt med barnet trenger det ikke smukk som treåring. Det er bare en dårlig vane det kan være vansklig å slutte med.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 1. oktober 2012 #4 Skrevet 1. oktober 2012 Sånt er vanskelig å vite. Her har alle guttene våres sluttet med smokk mellom 2 år og 8-9 mnd og 3 år og 1-2 mnd, men vesla som nå er 3 år og 1 mnd nok kommer til å få ha den lenger dersom hun vil. Nå snakker jeg om smokk på natten altså. Det er, som du beskriver, ikke alle barn som er klar på samme måte og tid. Vår datter har alltid sovet svært urolig, og det er først siste månedene hun faktisk kan sove hele natten på eget rom en og annen gang (kanskje 1-2 netter i uken, resten kommer hun inn til oss) og hun våkner og gråter litt nesten hver kveld. Smokken er det eneste som roer henne, da slapper hun av og sovner igjen, og jeg har overhode ikke energi til å ta noen "kamp" med henne om dette. Så lenge den bare blir brukt litt om natten så synes jeg ikke det gjør så mye om barna får bruke smokken selv om de er over 3 år og dette er det som skal til for at de faktisk sover litt. Så lenge din også bare bruker smokken om natten ville jeg ventet litt til og så prøvd på nytt om en stund, gjerne etter god forberedelse.
❤lille stjerne❤ Skrevet 1. oktober 2012 #5 Skrevet 1. oktober 2012 jeg tenker bare det at hvis det er vanskelig nå så er det vel ikke noe lettere om enda et halvt år til? Dumt å gi seg når man er godt i gang. Men skjønner jo at du er sliten og det er fristende å gi han det som får han til å være stille. Men en gang må jo kampen tas da...
thessi og lillemor Skrevet 1. oktober 2012 #6 Skrevet 1. oktober 2012 Min eldste var helt smokkoman, og jeg tenkte i mitt stille sinn at det kom til å bli litt av en kamp når hun skulle slutte med smokken (om natten). Da hun var 3 1/2 var hun hos tannpleier for første gang, og tannpleieren sa til henne at nå måtte hun slutte med smokken (fordi tennene hennes begynte å bære preg av smokkingen). Tok en prat med henne samme kvelden og vi ble enige om at vi skulle sende smokkene til "babyene". Det gikk helt utrolig bra! Brukte litt lenger tid på å sovne den første uka, men tror det at tannpleieren hadde snakket med henne gjorde så inntrykk at hun faktisk ville slutte selv. Jeg ville nok ventet litt i ditt tilfelle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå