Gå til innhold

Hvor lenge lar de deg gå over termindato..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Før de setter igang? Er det 10,12 eller 14 dager som er normalt?

Jeg har termin imorgen, og har time hos fastlegen min på onsdag om ingenting har skjedd..

Vet dere når man får overtidskontroll på sykehuset?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trodde det var 11 dager, men det er kanskje ulik praksis på de forskjellige sykehusene...?

Skrevet

Det er litt forskjellig fra sykehus til sykehus, de nasjonale retningslinjene sier at du skal på kontroll på sykehuset senest 14 dager etter termin og barnet hentes ut senest 3 uker etter termin.

Men de fleste steder er det nå slik at du må inn på sykehuset til kontroll 7 dager etter termin, da tar de bl.a ultralyd for å se på babyen, morkaken og navlestrenger. Ser alt bra ut kan de vente enda en stund før de setter igang...

Skrevet

Sjekk med sykehuset der du skal føde, de aller fleste har strammet inn på overtidsrutinene de siste årene.

Jeg sjekket da jeg nærmet meg overtid (fordi jeg måtte settes igang på overtid med førstemann) og fikk beskjed om at de ikke setter noen igang senere enn 10 dager over. Men det kan jo fortsatt være litt ulik praksis fra sykehus til sykehus.

(Heldigvis slapp jeg å tenke noe mer på det denne gangen :) )

Skrevet

Ei venninne av meg som fødte i fjor, ble satt i gang 11 dager etter termin, og da hadde ho fått beskjed om at de ikke lot noen gå mer enn 11 dager.

Skrevet

på mitt helsekort står det 11 dager..de har altså satt en dato for limit overtid eller hva man skal kalle det:) og den er 11 dager etter termindato

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...