Gå til innhold

Noen Mat tips toppet med ost :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånne retter jeg setter i ovnen :) Synes det er så godt. Ikke Lasange og Brent kjærlighet,det kan jeg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

?=)

Skrevet

Jarlsbergtorsk er veldig godt.. Google det :)

Skrevet

helst ikke fisk:O)

Skrevet

hehe hva er det da? jeg er glad i Fisk altså,men samboeren får nesten panikk hver gang jeg nevner ordet Fisk :)

Skrevet

Det så veldig godt ut :)

Skrevet

Natcos :D Stek kjøttdeig, ha i de grønnsakene du liker feks løk, parrika, mais og ha så en pose med tavokrydder over. Også godt og blade et glss med salsa sus inni kjøttdeigen :D

Ha natcos chips i en ildfast form og fordell kjøtfyllet over med masse ost på toppen, ha det i ovnet til osten er smeltet. Dette er såååå godt og enkelt :)

Server gjerne med salat, rømme og gucamole :D :D

Skrevet

Hakk opp poteter og søtpoteter i båter- legg de på et brett og ta på olje og krydder (provance-krydder er veldig godt), legg på paprika, små-tomater, sopp, (annet etter smak??), og over dette legger du kyllingfileter som har lagt en stund i marinade. Kan legge på ost om ønskelig :)

Stekes på 225 i ca 45-50 min til kyllingen er gjennomstekt!

Mmmmm! Blir bare mer og mer glad i søtpotet altså!

Ps- søtpoteten må skrelles, men ikke vanlige poteter!

Skrevet

Dessuten er toro sin moussaka veldig god!

Skrevet

kjøttdeig som er stekt og godt krydra, blandet med feks tomatpurre og potetmos.

hell kjøttdeigblandingen i ei illfastform (bør være smurt) og hell potetmosen over. strø så over med ost i ønsket mengde, jummi ;)

og så har vi makaroni"stuing" med etteller anna kjøtt som gratineres i ovn, også godt :)

Skrevet

Begge de 2 hørtes veldig godt ut ja :)

Skrevet

hehe hva er det da? jeg er glad i Fisk altså,men samboeren får nesten panikk hver gang jeg nevner ordet Fisk :)

Skal man begynne å like fisk er jarlsbergtorsk veien å begynne :-)

Jeg bruker creme fraiche med litt melk i istedet for fløte, da fløte ofte klumper seg og ser udelikat ut når det har stått i ovnen.

Skrevet

Ellers er pølsegrateng godt!

Jeg bruker makaroni, ferske grønnsaker, røkt kjøttpølse og heller over creme fraiche blandet med litt melk (har litt krydder i denne blandingen). Ost på toppen og inn i ovnen. Lettvint!

Skrevet

Her er vår oppskrift på pølsegrateng - som er elsket av store og små, og superenkel !!

Lag potetmos (enten fra bunn av, eller poseløsningen (2poser), legg et lag potetmos i bunn av en ildfast form, legg wienerpølser tett i tett. Legg litt ost sporadisk rundt oppå pølsene, så et lag med potetmos, et lag med pølser + litt ost, så potetmos og et tykt lag ost som "lokk". Stekes midt i ovnen på 180 grader i ca 20 min. Som variasjon kan du legge lettstekt bacon på toppen av osten :) NAM. En klar fredgsfvoritt her i huset :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...