Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2012 #1 Skrevet 1. oktober 2012 Hva er din beste oppskrift på grønnsakssuppe? Jeg pleier å kutte opp litt gulrøtter, kålrot og potet, ta i passe med vann, litt salt og pepper, et par terninger grønnsaksbuljong. Av og til bruker jeg litt kjøttpølse, enten vanlig fra Gilde, eller en lokal variant med litt kraftig smak på. (da blir det jo strengt talt ikke grønnsakssuppe, men dere skjønner hva jeg mener..) Dette blir veldig godt, men har hatt det litt for ofte i det siste(påstår familien, jeg kunne nok spist det hver dag;-)), så tips til å piffe den opp mottas med stor takk!
nerdybirdy Skrevet 1. oktober 2012 #2 Skrevet 1. oktober 2012 (endret) Gjør det samme som deg, men putter i finhakket løk og stangselleri (dropper kålrabi også) Kjempegodt! Endret 1. oktober 2012 av nerdybirdy
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2012 #3 Skrevet 1. oktober 2012 Åh, det fikk jeg lyst pÅ til middag i dag...med fersk frøloff til....mmmmmm.....
kroi Skrevet 1. oktober 2012 #4 Skrevet 1. oktober 2012 Signerer det med selleri - men jeg foretrekker sellerirot. Bruker det jeg har av grønnsaker i skapet, bare sellerirot og løk er faste ingredienser. Bruker toro klar kjøttsuppe oppi, og gjerne en boks med Tine kremost med krydder, urter eller pepper (smeltes oppi når alt er ferdig kokt). Nam!
Miss Chocolate Skrevet 1. oktober 2012 #5 Skrevet 1. oktober 2012 Den grønnsakssuppen til passionforbaking er kjempegod..
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2012 #6 Skrevet 1. oktober 2012 ÅÅÅ, ja sellerirot ja, det bruker jo alltid mormor, rart jeg ikke har kommet pÅ det før! Tipset om kremost skal absolutt prøvest! :-)
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2012 #7 Skrevet 1. oktober 2012 Sellerirot er nesten det viktigste!!
L-8 Skrevet 1. oktober 2012 #8 Skrevet 1. oktober 2012 Jeg koker knoke og bruker som base, har i sellerirot, løk, gulrot, kålrot og purre, koker med pepper og har i hakket persille når den er ferdig.
Gjest Mentha Skrevet 1. oktober 2012 #9 Skrevet 1. oktober 2012 Sellerirot, potet, kålrabi, gulrot, egentlig alt av røtter går an, og evt purre og stangselleri for litt ekstra smak. Kokes i grønnsaksbuljong til mykt, og kjøres glatt med stavmikser. Ha i en dæsj med fløte eller rømme og rør ut til en kremete suppe. Smak til med salt og pepper. Server med gratinert toast. Nam nam
Soon to be mum Skrevet 1. oktober 2012 #10 Skrevet 1. oktober 2012 Gjør det samme som deg, bortsett fra pølsa, og bruker i tillegg løk, sellerirot og persillerot oppi. Evt også nepe hvis jeg finner. Til kraft bruker jeg en kombi av grønnsaksbuljon og enten litt kjøttbiljong eller aller helst en dæsj med god fond oppi. Og så har vi som regel godt brød eller ostis (hvis brødet vi har er litt gammelt) til.
Fuglemamma <3 Skrevet 1. oktober 2012 #11 Skrevet 1. oktober 2012 Brokkoli Blomkål Stangselleri Gulrot Persillerot eller pastinakk Spinat Sitronsaft Buljong Cayennepepper Vann og 2 bokser med hakkete tomater, ev 1 kilo ferske tomater, hakket . Nam nam
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå