Gå til innhold

Bråtøff 8 åring!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp, min greie gutt på 8 år har plutselig forandret seg til verdens kuleste tøffing. Stygg i munnen, mangler respekt osv.

Hørt mange går igjennom en slik fase på den alderen. Noen som har noen råd eller formening om hvor lenge sånt varer, begynner å bli ganske lei..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er nok ganske vanlig som du sier,vet Elsde nevøen min var sånn, og nå er han 12 år og ikke særlig bedre, er nok alderen

Skrevet

Min åtteåring har et par ganger forsøkt å tøffe seg.. Banning og vise finger til kompiser osv. Jeg har nulltoleranse for det, og det får han meget klar beskjed om hvis jeg hører eller ser det. Spiller ingen rolle for meg om kompisene hans hører det.

Om de vil tøffe seg for hverandre må de gjerne det, men JEG (og andre voksne) skal ha meg frabedt slik oppførsel.

Jeg blir veldig sint. På utsiden. For på innsiden vet jeg at man trenger å kunne være løsere med gutta :) Vi opererer alle med forskjellige masker etter hvem vi kommuniserer med, og slik skal det være etter min mening.

Jeg var godt voksen før jeg bannet foran min mor, far eller andre voksne. Det betyr ikke at man ikke kunne alle de stygge ordene til sitt bruk. På flere språk.. :P

Skrevet

Har en 8-åring selv, som oppfører seg som en 15-åring ;)

Jeg har også nulltoleranse for banning, nebbete og obstanasig oppførsel. Men det er jo en prepubertal fase de bare må gjennom.

11-åringen min er rolig, harmonisk og ikke så bråsint lenger, så vi har fått et pusterom mens vi venter på at den virkelige puberteten skal slå til..

Skrevet

Takk for svar.

Vi har også nulltoleranse for den type oppførsel, men det er ikke alltid det hjelper bli sint, da blir han bare enda mer utagerende.

Har forsøkt å overse dårlig oppførsel og gi oppmerksomhet når han oppfører seg bra med større hell.

Ikke lett å vite alltid, skjønner det bare er å glede seg til tenåra setter i gang på ordentlig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...