Gå til innhold

Bruke ferie før permisjons start?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kommer til å overføre 12 ferie dager til neste år, så da vil jeg jo ha 7 uker ferie i 2013.

Jeg har termin 5 mai så permisjonen min vil begynne i starten av april.

Det jeg lurer på er hvordan blir det da med opptjent ferie.. må jeg ta ut ferien føre permisjonen starter eller kan jeg overføre det til 2014 og ta det ut på slutten av min permisjon så jeg får tid hjemme med barnet og mannen min?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er kjempeheldig som får lov å overføre 12 uker ferie til neste år, det har du absolutt ikke krav på så der har du en veldig grei arbeidsgiver. Så å få de dyttet enda videre til 2013 tror jeg ikke du skal belage deg på..

Men du kan jo ta 4 uker ferie midt i permisjonen din da, f.eks i juli eller august neste år

Skrevet
Du er kjempeheldig som får lov å overføre 12 uker ferie til neste år, det har du absolutt ikke krav på så der har du en veldig grei arbeidsgiver. Så å få de dyttet enda videre til 2013 tror jeg ikke du skal belage deg på.. Men du kan jo ta 4 uker ferie midt i permisjonen din da, f.eks i juli eller august neste år

åh, gikk litt fort der ser jeg, 12 uker var jo litt voldsomt til ferie ;)

Skrevet

Jeg overfører 12 dager og ikke 12 uker.

Det heter seg jo at man har lov til å overføre 2 uker ferie.

Takk for tipset ang. å ta ferie midt i permisjonen, det hadde jeg ikke tenkt på.

Det regner jeg med at må søkes om å avtales.

Skrevet

Ferielover sier at de feriedagene du overfører til neste år må brukes i løpet av neste år ellers bortfaller de.

Skrevet
Jeg overfører 12 dager og ikke 12 uker. Det heter seg jo at man har lov til å overføre 2 uker ferie. Takk for tipset ang. å ta ferie midt i permisjonen, det hadde jeg ikke tenkt på. Det regner jeg med at må søkes om å avtales.
Jeg overfører 12 dager og ikke 12 uker. Det heter seg jo at man har lov til å overføre 2 uker ferie. Takk for tipset ang. å ta ferie midt i permisjonen, det hadde jeg ikke tenkt på. Det regner jeg med at må søkes om å avtales.

Du krysser det av i skjemaet til nav om foreldrepenger, er en egen rubrikk der for om du skal ha ferie i løpet av permisjonen. Men de følger ferieloven og gir ikke mulighet til mer enn 4 uker og 1 dag ferie i løpet av et år med permisjon så resten må du ta enten før eller etter permisjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...