Gå til innhold

Dilemma angående flytting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Saken er den at jeg har verdens beste jobb, tjener veldig godt men "ulempen" er at den er langt unna, jeg må reise 1 time hver vei. Har 4 barn, og verdens flinkeste pappa som bringer/henter barna i bhg, lager middag følger opp i forhold til fritidsaktiviteter, venner osv. For oss fungerer denne ordningen, men så blir vi av og til litt usikre, og begynner å tenke på om vi bør flytte nærmere min jobb. Min jobb er i byen, og vi må regne med å måtte betale ca 5 mill for et hus (med utleiedel, som selvfølgelig dekker inn ca 1 mill på lånet). Vi regner med at om vi flytter kommer vi til å ha ca 3,6 mill i lån. I dag har vi ca 1,5 mill.

Grunnen til at jeg av og til kommer inn på tanken om flytting er at jeg sitter fryktelig dårlig i det om mannen min f.eks skulle finne på å gå fra oss om noen år, eller om han skulle bli alvorlig syk, siden jeg er helt avhengig av han for å få ting til å gå rundt her hjemme med barna osv.

Men så igjen blir jeg helt"motløs" av å tenke på at vi skal ta opp nytt lån og jeg blir helt svimmel av tanken på et så høyt lån som 3,6 mill!!! Hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du noen grunn til å tro at han skal forlate deg eller bli syk?

Jeg synes dine bekymringer er litt ubegrunnede. Hvis han git uttrykk for at det går bra fortsetter dere som før. Hvis han synes det er slitsomt flytter dere.

Potensiell sykdom og skillsmisse er ingen grunn til å flytte nå, skulle det oppstå får du heller tenke nytt og finne en løsning da.

Skrevet

Syns ikke du skal gardere deg i tilfelle mannen går fra deg eller blir syk i forhold til avstand til jobben din. Da er det mange grep som må tas i mange familier. Ikke så mye verre å flytte om det skulle skje vel? Må vel flytte uansett om du blir alene, eller kan du sitte med hele lånet alene i det evt. nye huset i byen dere kjøper?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...