Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2012 #1 Skrevet 1. oktober 2012 Jeg har akkurat begynt og få aap. Pga. Angst og depresjoner. Planen er at jeg skal "trene" på og begynne og jobbe igjen om 5 mnd. Men jeg har jo ambisjoner her i livet og de er ikke og sitte i kassen på Rema 1000. Jeg føler jeg kommer til og kaste bort enda mere tid på og fullføre drømmen min som sykepleier. Men for og komme inn på universitetet så må jeg endre på karakterene og må ta opp fag. Så kan jeg gjøre det med aap? Hvordan fungerer det i såfall da? Får jeg noe støtte? Ett fag koster jo ca 8000-10000 kr.
Gjest sug lut Skrevet 1. oktober 2012 #2 Skrevet 1. oktober 2012 Du kan jo søke om støtte, behandlingstiden er lang uansett, og så kan du begynne å lese som privatist, og ta eksamener etter perioden er ferdig uansett.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2012 #3 Skrevet 1. oktober 2012 Jeg undrer meg - hvis du er så plaget av angst og depresjoner at du trenger å gå på aap - har du da god nok helse (psykisk) til å bli sykepleier? Sykepleieryrket er veldig krevende, med mye ansvar og mange tøffe arbeidsdager. Jeg er gift med en mann som er ufør pga angst og depresjon, og han ville helt klart ikke fungert som sykepleier på noen som helst måte... Lykke til uansett - håper det ordner seg til det beste for deg! Hilsen sykepleier
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2012 #4 Skrevet 1. oktober 2012 Alt du gjør når du går på aap skal jo inn i oppfølgingsplanen din. Om du, lege og saksbehandler i nav kommer frem til at å studere litt er en god trening for deg får du det inn i oppfølgingsplanen din. Snakk med saksbehandler du, men må vel egentlig si meg enig i at sykepleier kanskje er et rart valg for en person med angst? Uansett, dette finner dere ut av i sammen, det er det perioden på aap handler om, å bli frisk.
Cinnamon4 Skrevet 1. oktober 2012 #5 Skrevet 1. oktober 2012 Kan jeg spørre om hvordan det var å få aap? Jeg har søkt nå, men ikke sendt søknaden ennå - også pga depresjon. Jeg ser ingen løsning i å komme tilbake i arbeidslivet med det første. Hvor lang behandlingstid var det? Gikk det "greit" eller ble det mye fram og tilbake?
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2012 #6 Skrevet 1. oktober 2012 Kan ikke se for meg noe annet yrke enn sykepleier. Selvom jeg har en alvorlig depresjon og angst nå så har jeg da ikke planer om og ha det resten av livet? Jeg går i behandling nå og jeg skal bli sånn jeg hadde det for 5 år siden. Fag kan jeg ta på internett. At man skal måtte forklare seg om alt altså.... Det gikk greit, tror det tok ca 10 uker. Var bare på ett møte med nav. Der saksbehandler spurte meg om ting og så igjennom lege erklæring, viste meg meldekort osv. Men har lest her inne om de som faktisk har ventet i over 6 mnd. Så du burde jo sende søknaden. hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå