Gjest sug lut Skrevet 1. oktober 2012 #1 Skrevet 1. oktober 2012 Jeg fikk faktisk ideen til en antakelig meget effektiv slankekur/begynnelse på nytt liv i går, tredje fårikåldag: hva om man lagde ENDA mer fårikål og spiste bare det ei uke? Det er sunt med kål, lammekjøttet man får kjøpt er egentlig altfor magert og velger man andre stykker enn det som kalles "fårikålkjøtt" er det enda magrere, og så er det himmelsk godt å spise fårikål. Dropp potetene, det er kålen og kjøttet som er best også. Fårikål til frokost, lunsj og middag (lørdagen i et nøtteskall) gjorde meg ikke sulten, dårlig eller annet, varma opp litt av gangen og koste meg, selv om ungen klagde når han kom inn i huset på at det lukta ille. Kokte til mer kål etterhvert, og tenkte at dette kunne jeg klart å gjøre noen dager til. Så værsgo' - bruk høsten til å bli slank på en hyggelig måte! og hver gang du blir fysen går du med god samvittighet i gryta og snoker litt..
Gjest Ziva Skrevet 1. oktober 2012 #2 Skrevet 1. oktober 2012 (endret) Hihi, det er det gubben sier også. Han koker en kjele med fårikål og har frokost, lunch og middag i 3 dager. For oss som ikke kan stå ut med stanken så er det en fryd å bo sammen med ham. Ikke nok med lukta fra kjelen men han pisser jo fårikållukt også. Jentungen presterte og spørre om han ikke kunne pisse ute fordi det gjør han jo på hytta. Poenget før autolagring var at etter hver fårikålrunde så går han ned rundt 6 kilo. Bare så synd at med en gang han spiser "normalt" igjen kommer kiloene smygende tilbake igjen. Endret 1. oktober 2012 av Ziva
Gjest sug lut Skrevet 1. oktober 2012 #3 Skrevet 1. oktober 2012 Hah, så det virker? Hvor lenge kan man gjør det, tro? Seks kg er jo en masse (men så er jo fårikål og jakt-sesong litt samtidig, han er antakelig også ute og tråkker i terreng masse). Det er jo for min del en fordel at "slanking" ikke er sultfremkallende, og at det er godt, og koselig. Men jeg kan skjønne at det er litt heslig for andre, så det bør kanskje gjøres en periode jeg er alene hjemme, hvilket vil si aldri noensinne i hele verden, hm... Har ikke merka at man pisser rart, forøvrig, det er mer en asparges-greie.
Gjest Ziva Skrevet 1. oktober 2012 #4 Skrevet 1. oktober 2012 Fårikål og jakt går ikke sammen. Han må pisse hvert kvarter.
Gjest sug lut Skrevet 1. oktober 2012 #5 Skrevet 1. oktober 2012 Da er kanskje deres mye saltere enn min? Eller nei, da hadde han blitt tørst mer enn pissatrengt. Er kål vanndrivende?
Anne-B. Skrevet 1. oktober 2012 #6 Skrevet 1. oktober 2012 Den kuren hiver jeg meg gjerne på! Det er seriøst noe av det beste jeg vet, og den smaker best oppvarmet.
Gjest Ziva Skrevet 1. oktober 2012 #7 Skrevet 1. oktober 2012 Kål er seriøst vanndrivende. Etter ei gryte fårikål flyr han på dass hele natta. Meeen det kan jo ha noe med mengden også. Han elsker fårikål og er ikke akkurat beskjeden på porsjonene. Men han spiser kun kålen, ikke kjøttet eller tilbehør. Og han lager helst av gammal sau for å få best smak.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 1. oktober 2012 #8 Skrevet 1. oktober 2012 WOW! Vurderer å dra på ferie en uke og la mannen få fritt fårikålspillerom hjemme. Utstår ikke stanken, men for å være ærlig kunne han trengt en liten slankekur nå før julesesongen setter i gang. Hmmm... pønskeutlurplanher
Iiiiik Skrevet 1. oktober 2012 #9 Skrevet 1. oktober 2012 En ekstra bonus er kanskje at alle andre i husholdet blir slanke samtidig? Jeg ville holdt meg fint unna kjelen, men stanken gjør at jeg ikke blir sulten på andre ting heller. Ellers takker jeg for tipset og trekker samme konklusjon som Mr & Mrs Smith and Smulene. Har en mann som elsker fårikål og som trenger å gå ned noen kilo...
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 4. oktober 2012 #10 Skrevet 4. oktober 2012 WOW! Vurderer å dra på ferie en uke og la mannen få fritt fårikålspillerom hjemme. Utstår ikke stanken, men for å være ærlig kunne han trengt en liten slankekur nå før julesesongen setter i gang. Hmmm... pønskeutlurplanher I have a confession to make... I går spiste jeg fårikål for første gang siden jeg kanskje var litt større enn en neve. Jeg albuet meg vei igjennom stanken og hastet innpå et par runder (uten potet) med fårikålvannet/sausen sildrende nedover haken. Har såvidt hilst på fåren med jamne mellomrom i dag, men er usikker på om det skyldes fårikålsvette, eller at jeg har rapa. Vet med sikkerhet at vi har mer igjen og overraskes stadig av en tilbakevendende tanke her ved skrivebordet, at det ikke hadde vært så verst med en porsjon også i dag!?! Hva skjer??? Er det dette som er grunnen til all fårikålsnakkisene hvert år? Jeg gir meg rett og slett over...
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 4. oktober 2012 #11 Skrevet 4. oktober 2012 Spist litt får i kål hver dag 2 uker nå, lagde nok til hele verden:) hihi jeg elsker det! Får i kål er for meg som heroin for en junkie, bare billigere og min avhengighet varer bare 2 mnd:)
Frenzia Skrevet 4. oktober 2012 #12 Skrevet 4. oktober 2012 Siden jeg i går kveld ble overrasket over behovet for å gå ned 7 kg på en måned, så tar jeg alle fårete tips herfra og kåler i meg stinkende næring som eneste tæring de neste ukene. Og håper på det beste. Av erfaring bør jeg kanskje i denne perioden innlosjere mann og barn hos familie og venner, for av slik kost blir morgen- og kveldsbrakerne mine mer sur gass som ikke lar seg vifte bort så lett.
Gjest sug lut Skrevet 7. oktober 2012 #13 Skrevet 7. oktober 2012 Siden jeg i går kveld ble overrasket over behovet for å gå ned 7 kg på en måned, så tar jeg alle fårete tips herfra og kåler i meg stinkende næring som eneste tæring de neste ukene. Og håper på det beste. Hvordan det kan komme overraskende på er meg en gåte. Her i huset er det det eneste man alltid kan stole på.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 7. oktober 2012 #14 Skrevet 7. oktober 2012 Tre - 3 dager til ende ble det fårikål eller mer kålifår her i huset. Jaggu! Brakk meg litt den siste dagen, men ikke verre en det altså. Ser ikke i det hele tatt bort i fra at vi gjentar suksessen neste år. Mannen er glad, jeg er glad, men fortsatt like feite begge to. Skal legge til at vi ikke døgna kålifår´n altså. Ble både frokost og kvelds uten.
Frenzia Skrevet 9. oktober 2012 #15 Skrevet 9. oktober 2012 Siden jeg i går kveld ble overrasket over behovet for å gå ned 7 kg på en måned, så tar jeg alle fårete tips herfra og kåler i meg stinkende næring som eneste tæring de neste ukene. Og håper på det beste. Hvordan det kan komme overraskende på er meg en gåte. Her i huset er det det eneste man alltid kan stole på. Det var ikke verken kiloene eller behovet som kom plutselig på, men hvor raskt det måtte skje. Mottok forsinket innbydelse til jubileumsfest, 10 år og 7 kilo siden sist vi møttes. Men jeg må prøve et annen kur, for jeg vil heller være smålubben enn å lukte gammel hest. Fårikål på 6 da'n får til og med tåfisen til skifte konsistens.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå