Gå til innhold

Barnefar... Oppgitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har datteren vår annenhver helg, hun er snart fire år. Han skryter på facebook når han har henne, men når søndagen kommer kan han ikke vente med å få henne raskt nok hjem. Han skal egentlig levere henne kl 17.

Idag panikkringte han meg 12 og sa en kompis hadde havnet i koma pga hjertestans. Javel, tenkte jeg.. Og jenta fikk så klart komme hjem. Når jeg spør han hvem det er og hva som har skjedd sier han bare: "Ja, det var bare en kollega, ikke så farlig".. Han brukte det mao om unnskyldning for å skysse ungen hjem så snart som mulig. I tillegg kommer hun hjem i de samme klærne jeg sendte henne avgårde i på fredagen, samme truse, samme sokker og alle klærne hennes i sekken var urørt selv om jeg hadde sagt at han måtte dusje henne ila helgen og skifte klær på henne. Håret hennes sto alle veier, han hadde garantert ikke børsta det. Hun har hår som floker seg veldig lett, så jeg er nøye med børstinga. Han driter i sin egen hygiene, men når det går utover jenta, hva da? Skal jeg sende bekymringsmld til barnevernet for at han skal ta et hint?!

Videoannonse
Annonse
Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

For en fjott av en "mann"...

Stakkars jente.. Jeg hadde startet med familievernkontoret. Innkalt til ny mekling og latt dem forklare han hvordan dette funker.. Synker det ikke inn og han fortsetter som før kan du jo kontakte barnevernet..??

Skrevet

Men hvis han så tydelig ikke ønsker å ha henne en hel helg, hvorfor kan du ikke høre med ham om han kanskje vil endre det til en overnatting? Fra fredag til lørdag eller lørdag til søndag?

Du kan tilby deg det uten at du ber om bidragsøkning, så er du sikker på at det ikke er pengene som holder ham tilbake.

Legg det fram på en fin måte, så er sjansen større for at han går med på det :) Det er vel det beste for jenta sånn som ting er.

Og på en natt er det vel ikke krise at hun ikke dusjer eller skifter tøy heller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...