Anonym bruker Skrevet 30. september 2012 #1 Skrevet 30. september 2012 Til en 2 åring, som både liker å vandre rundt og sitte i sandkassa.. Eller kan jeg finne en like god dress til 8-900 kroner? Hvilken? Bor I nordnorge, så god utedress er viktig og snart aktuelt..
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 30. september 2012 #2 Skrevet 30. september 2012 Til en 2-åring trenger du ikke +, da holder det med vanlig ReimaTec. Og ja, den er verd det dersom du har råd til den, men da må du også huske å behandle den riktig (ikke vaske den mer enn høyst nødvendig og da kun med spesielle vaskemidler beregnet på tec-materiale).
LuksusLiv Skrevet 30. september 2012 #3 Skrevet 30. september 2012 (endret) Jeg syns det er verdt det ja. Bruker en del penger på dyre uteklær, både til oss voksne og til barna. Er mye ute på fjellet, så vi syns det er viktig med kvalitetsklær. Du finner sikkert noe bra til en billigere penge, men jeg har sverget til reima fra jeg oppdaget det for 8 år siden. Og det var ikke her på forumet jeg hørte om reima, men fra en veldig friluftsinteressert venninne. Jeg har forresten solgt flere av dressene etter ungene, sånn sett har de ikke vært så dyre. Endret 30. september 2012 av LuksusLiv
Anonym bruker Skrevet 30. september 2012 #4 Skrevet 30. september 2012 Nei, de er ikke verdt 1500 kr, men om du får de på salg er de gode dresser Jeg bruker mest Stormberg til barna mine, de beste dressene derfra koster gjerne 13-1400 kroner, men de er lettere å få tak i på salg, bl.a fra nettsiden deres.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2012 #5 Skrevet 30. september 2012 http://www.stormberg...dress.html#9240
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 30. september 2012 #6 Skrevet 30. september 2012 Reima tec. er verd det, men til en 2-åring så ville jeg satset på en brukt dress. De slites ikke så mye når de er så små så jeg ville sjekket Finn og "kjøp- og salgsider" på Facebook. Nå er jeg ikke så bevandret i merket og dresser så vent og se om de kommer inn andre forslag også, men jeg må si at Reima-dressen var utrolig lett, god passform og veldig god i kulda nord i nord. Jeg kjøpte min på salg til 700,-
soleia Skrevet 30. september 2012 #7 Skrevet 30. september 2012 Til så små synes eg Reima (utan +) har vore greie dressar som verkar behagelege for ungen. Har vore heldig å funne på 50% på vårparten, så har sluppe å betale så mykje.
Bustehue Skrevet 30. september 2012 #8 Skrevet 30. september 2012 Min toåring er veldig aktiv i barnehagen.. Hadde vossatassar regnsett i høst og han var våt hver eneste dag. I følge barnehagen var ingen av de andre våt, de mente det hadde noe med hvordan han lekte å gjøre. Det har nok noe med det å gjøre, men jeg tipper at det regnsettet ikke er særlig bra.. Etter en liten stund begynte han å ikke ville gå ut. Og det skjønner jeg godt når han har blitt våt og kald hver gang han har vært ute i det siste.. Derfor kjøpte vi reimatec+ til han nå. Synes 1500 kr var en liten pris å betale for varm, tørr og fornøyd gutt. Mulig andre dresser kunne gitt det samme, men det kan jeg jo ikke vite sikkert. Så da risikerer jeg å legge ut 7-800 først for en "billig" dress, og deretter måtte kjøpe ny fordi den ikke holdt mål. Blir dyrere i lengden..
Anonym bruker Skrevet 30. september 2012 #9 Skrevet 30. september 2012 Har du råd, og også tenker at dressen skal arves av yngre barn, er det verdt det, i hvert fall når barna blir litt eldre. En toåring klarer antakelig ikke å slite ut en Reima tec - dress. Min eldste hadde Reima tec fra hun var et til hun ble tre år, men den vinteren hun var tre, slet hun hull i Reima tecén på bare noen uker. (Veldig aktiv jente). Reima tec + som hun har hatt senere år, har hun kunnet bruke to sesonger, og det ser ikke slitt ut nesten, bare litt blekere farge på knær og rumpe. Anbefales!
blond Skrevet 30. september 2012 #10 Skrevet 30. september 2012 Du må prøve deg fram. Kan være det holder i massevis med Refleks med ullfleece under. Det koster omtrent halvparten.
Mandalas Skrevet 30. september 2012 #11 Skrevet 30. september 2012 Nei, det er ikke verdt det! Jeg har hatt mange ReimaTec dresser selv, men syns ikke de er verdt 1500 kr. Da hadde jeg uten tvil heller kjøpt brukt Reima
Anonym bruker Skrevet 30. september 2012 #12 Skrevet 30. september 2012 Nei, jeg synes ikke de er verdt det til en 2-åring som er ute maks 2 timer om gangen, da holder det lenge med en rimeligere dress. Til en 4-5 åring i friluftsbarnehage som er ute 6-7 timer i strekk kan det forsvares, men jeg hadde aldri kjøpt den til full pris. Jeg handler neste vinters dress på salg på vår og sommer.
Mineto Skrevet 30. september 2012 #13 Skrevet 30. september 2012 Hva er det som er så fantastisk med Reima?? Vi har alltid Didriksons eller HellyHansen og vår gutt har ALDRI vært kald ute.. Hva har Reimadressene som disse nevnt over ikke har? Vi bruker alltid ull under dressen. To eller tre lag (spørs hvor tykt tovet ullet er, og hvor kaldt det er ute). Og Vossatassar er jo dyrt det også! Synes regnsettet deres er helt supert! Kjøpte det på 50%... Hva er greia med Reima?'
*SommerFrisk* Skrevet 30. september 2012 #14 Skrevet 30. september 2012 Absolutt verdt det. selvom jeg sverger til Lego Tech +! Kvalitet og pris henger faktisk sammen. dressene til sønnen min har fått tilbakemeldinger som den beste fra bhg osv. I år prøver jeg meg på noe nytt da. prisen er den samme men merket blir i år Hummel, da jeg har lest mye om den. så får vi se, er den ikke god så blir det lego tech istede:)
Edelweis Skrevet 1. oktober 2012 #15 Skrevet 1. oktober 2012 Hvor kjøper man lego tech? Jeg synes faktisk at reima dressen til dattra blefblefort slitt på knærne. Kjøpte reima tech+ nå gjennom ellos fikk 40% på den men fortsatt dyr da. Kjøpte den fordi den kan arves på tværs av kjønn. Ellers er jeg storfornøyd med HH sine vinterdresser.
SmellyCat Skrevet 1. oktober 2012 #16 Skrevet 1. oktober 2012 Uansett kan du kjøpe de fleste dresser, pent bruk, til halv pris eller under, på finn.no.
ariel78 Skrevet 1. oktober 2012 #17 Skrevet 1. oktober 2012 Jeg hadde aldri betalt det. Ungene mine har aldri vært kalde eller våte, har kjlpt mange ulike merker gjennom årene, bla HH, stormberg, reflex osv Det var vel en forholdsvis billig dress som ble best i test i år og?
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2012 #18 Skrevet 1. oktober 2012 Jeg har heller aldri skjønt det "Reima-tullet". Nå har jeg ikke hatt slike dresser selv, men ei venninne har hatt en til sitt barn og klaget over at den ble så fort slitt på rumpe og knær. Jeg har brukt både Navigare, Skogstad og Helly Hansen til mitt barn som nå er 7 år, og har alltid vært fornøyd. Så for meg er ikke en dress til 1500,- verdt pengene, når du kan få en like bra/bedre til halvparten.
Mamma til tre gullunger Skrevet 1. oktober 2012 #19 Skrevet 1. oktober 2012 Jeg vet ikke om det er verdt det i alle tilfeller, selv om jeg har det til den foreløpig yngste vår. Dressen er bra den, men her vi bor har vi ikke bruk for reimadress før det blir ordentlig bløtt senvinters. Og hvis de bruker den før snøen kommer, så blir den jo veldig fort slitt, og det er synd med en så dyr dress. Vi kjøper alltid 2 dresser pga at ungene går i en naturbhg og er veldig mye ute. Hvis man kler ungene riktig fra innerst til ytterst når det er kaldt, så er det mange gode vinterdresser. Pass bare på at de puster, ellers blir ungen kald. Men er det mye slaps og vått om vinteren, så anbefaler jeg reima. Den er vanntett og helt suveren. Men som nevnt, det kommer an på været der dere bor.
Miamimom Skrevet 1. oktober 2012 #20 Skrevet 1. oktober 2012 Jeg synes at det er verdt det det koster for at barna mine skal være tørre og varme. Det er veldig mulig at de hadde vært varme og tørre i andre merker en Reima,men jeg er som en annen her inne skrev ogsålat, og velger derfor noe jeg vet funker. Har alltid vært strålende fornøyd med Reima, og har derfor ikke sett nødvendigheten av å prøve noe annet.
Tommelopp! Skrevet 1. oktober 2012 #21 Skrevet 1. oktober 2012 Har hatt en Reima (to-delt) dress, og var ikke fornøyd i det hele tatt. Dårlige glidelåser er en av grunnene. Hadde fått den da, så det ble ikke "økonomisk ruin" av det! Jeg har i løpet av mine 12 år som mamma prøvd mange forskjellige dresser, og de beste vi har hatt var medlemstilbud hos coop for ca 7 år siden. De kostet 3-400, og blir brukt av 4. barnet i vinter! Slitesterke som få, fin passform, og holder ungen varm og tørr! Ellers har jenta mi på snart 5 en dress fra felleskjøpet (m uttagbart for) som er kjempebra! (kostet 600). Det er ikke alltid slik at det dyreste er det beste, og mitt inntrykk er at man betaler noen hundrelapper for Reima-merket..
Tommelopp! Skrevet 1. oktober 2012 #22 Skrevet 1. oktober 2012 -og vi er MYE ute om vinteren. Ungene har alltid gått i natur/friluft-barnehage, og er ute stort sett hele tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå