Anonym bruker Skrevet 30. september 2012 #1 Skrevet 30. september 2012 Stort sett det jenta vår vil gå i, i barnehagen. Men de tar ikke på henne ekstra sokker selv om det er plass til det. Er det varmt nok med bare en tynn ullstrømpebukse ELLER ullsokk oppi dock bootsene?
Anonym bruker Skrevet 30. september 2012 #2 Skrevet 30. september 2012 aner ikke,men de er ikke vanntette så hun vil bli våt uansett.
Gjest Mentha Skrevet 30. september 2012 #3 Skrevet 30. september 2012 Junior har aldri blitt våt på beina i dock boots. Bruker nå bare ett par sokker oppi ettersom det ikke er kuldegrader. Han har ikke vært kald på beina en eneste gang enda. Men han har ullbukse på som går ned til fotbladet. Har like støvler selv og bruker bare tynne sokker oppi. Er god og varm på beina Men barn er forskjellige der. Junior er en generelt varm gutt og blir ikke så fort kald og frøsen. Så du må nesten se an jenta di der, og sjekke selv om hun blir kald på beina etter å ha vært ute med dock boots.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2012 #4 Skrevet 30. september 2012 kommer an på ungen det.noen trenger ekstra, andre ikke. Har forøvrig ikke opplevd at unger blir våte på beina av dock boots annet enn når de trakker i for dype damme rog det kommer over skaftet. jobber i bhg.
Gjest Kira bjeffer! Skrevet 30. september 2012 #5 Skrevet 30. september 2012 Junior har aldri blitt våt på beina i dock boots. Bruker nå bare ett par sokker oppi ettersom det ikke er kuldegrader. Han har ikke vært kald på beina en eneste gang enda. Men han har ullbukse på som går ned til fotbladet. Har like støvler selv og bruker bare tynne sokker oppi. Er god og varm på beina Men barn er forskjellige der. Junior er en generelt varm gutt og blir ikke så fort kald og frøsen. Så du må nesten se an jenta di der, og sjekke selv om hun blir kald på beina etter å ha vært ute med dock boots. Enig med Mentha, datteren vår har heller aldri blitt våt på beina i dock boots. Hvis du etterhvert føler at det kan bli kald, så går det jo an å legge et par ullsåler i skoene.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2012 #6 Skrevet 30. september 2012 Joda, de er vanntette - bare ikke selve skaftet.. Legg i en ullsåle hvis det er plass - det har vi gjort! Da holder det med vanlig sokk foreløpig
Anonym bruker Skrevet 30. september 2012 #7 Skrevet 30. september 2012 Nå varierer det jo etter hvor i landet man bor hvor kaldt det er, men begge mine barn går fortsatt med vanlige bomullssokker i dockboots og jeg har ikke merket at de fryser. Og de blir også våte, men ikke fordi støvlene lekker, men fordi de liker å sette seg ned i de dypeste søledammene og da blir de våte tvers igjen om alt, uansett hvilke støvler og hvilket regntøy de bruker. Alle ting kan uansett ha produksjonsfeil, så hvis jeg hadde kjøpt et par som lakk, så ville jeg heller gått tilbake dit jeg hadde kjøpt dem og klagd, heller enn å skrive på et forum at ingen burde kjøpe dem. Nederste delen er jo lik vanlige støvler og den øverste delen er laget av neopren som tørrdrakter man bruker til dykking er laget av og de blir ikke våte gjennom selv om man er under vann i lengre tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå