Gå til innhold

Vil ha middagstips. Vi Spiser så usunt ikke bra.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gi meg masse gode tips. Usunne og sunne. Alt!! (helst uten egg)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk middags planleggeren til Rema1000, masse gode og varierte middager. Vi bruker den nå og er kjempe fornøyde :)

Skrevet

Kylling wok med tzaziki

Gå på matprat.no

Skrevet

Mitt beste tips er å plalegge middager i en hel uke. Så kan du handle inn ingredisene og dermed er det mye lettere å lage sunn mat.

vi spiser: ovnsbakt laks med blomkålpure,

indisk kyllingsuppe

linsesupper

gryteretter laget fra bunnen av med rent kjøtt og ekte grønnsaker:)

Hvis du ikke skal ha egg, kan du bruke eggerstatning no-egg i grove pannekaker..

Skrevet

Fisk i ulike varianter med tilbehør, (søk etter oppskrifter på matprat.no)

pastaretter

kjøttretter

pølseretter

gryteretter

supper

salater

du finner mye på matprat.no =)

Skrevet

God gammel lapskaus er både billig og veldig sunt. Om man kutter grønnsaken på kvelden i forveien mens man uansett ser på tv eller noe, så går det ganske kjapt også. Vi bruker vann med buljong i, og har i poteter, kålrot, gulrøtter og evt blomkål eller brokkoli dersom vi har det, samt litt purreløk og så tilsetter vi rent kjøtt eller evt kjøttboller eller pølse om vi ikke har kjøtt. Faktisk en av ungene sin favorittmiddag, selv for han ene som ikke er så glad i grønnsaker. Er noe med at kraften siger inn i grønnsakene og endrer smak på dem tror jeg.

Skrevet

Fisk i form har virkelig slått an her hos både ungene og mannen. Jeg har grønnsaksblanding i en ildfast form, legger fiskefilet oppå der som jeg kryddrer (kan bruke laks, torsk, sei, hva du vil egentlig), så har jeg enten fiskesaus eller creme fresh oppå fiskefileene, og så til slutt et tynt lag med ost øverst. Midt i ovnen på 200 grader i ca 20-30 minutter. Koker ris til. Lurt å bruke tint fisk, og hvis man bruker posegrønnsaker bør de være halvtinte.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...