Gå til innhold

Inviterte en ensom venninne over til vin og brettspill...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men kvelden endte i fjortisfylla for hennes del...

Tanken var en rolig kveld med brettspill og kun to-tre glass vin for kosens del. Denne tanken min ble også delt med venninnen min, og siden jeg hadde min datter hos meg også den kvelden så burde det jo være veldig innlysende at man ikke drikker seg fra sans og samling. Og hun har barn selv, så hun burde ihvertfall vite dette.

Kvelden startet rolig med brettspill og masse prating. Så når klokka nærmet seg 12 og jeg hadde litt lyst til å sove, så var min venninne ganske full (reiste oss fra stolene vi satt på og gikk til stua). Vinglassene var med, og dem ble lagt på stuebordet. Så at min venninne ble mer og mer uklar, og veivet nå med både armer og ben når hun forklarte noe. Måtte flytte glassene i frykt for at hun søler vin på matta.

Hun begynte også å ringe til sin kjæreste, som hun hadde kranglet med samme dag. Hun løy til han og sa at hun ville drepe seg selv. Han var ikke i byen denne helgen, så han ble selvfølgelig veldig redd og frustrert. Hun ringte også til sin eks og kjeftet (!) på han fordi han har funnet seg en ny kjæreste, og de har nylig kunngjort forholdet.

Hele kvelden ble litt kaotisk... Var rimelig irritabel og trøtt til slutt, og ba henne sove hos meg, for hun hadde ingen intensjoner om å dra hjem når klokka nærmet seg halv to. Da dro jeg for å sove, og jeg tror hun også gjorde det.

Morgenen etter stod jeg opp med min datter og fikk ingen beklagelse for oppførselen hennes kvelden før. Synes nå det var litt drøyt å drikke seg full i et hus med et lite barn.

Jeg kan titt og ofte ta meg et glass vin for kosens skyld, og de fleste av mine venner gjør også det. Tydeligvis ikke denne venninnen, hun blir ihvertfall ikke bedt på en rolig kveld med vin igjen eller fest også for den saks skyld.

Ville bare lufte litt ut.

Har du opplevd lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tragisk oppførsel av henne, men det var ditt hus og din venninne, så kunne du ikke sagt fra at nå setter vi bort vinen og går over til te/kaffe/brus når du begynte å føle at hun ble fullere en du ønsket med at du hadde barnet hjemme?

Og drakk hun mye før hun ble full eller er det slik at hun drikker sjelden eller var veldig sliten så et par glass gikk rett i toppen på ho.

I dine sko ville jeg nok ha spurt henne hvorfor hun sa slik og skremte kjæresten, hva ho ville oppnå med det, rett etter hun hadde gjort det.

Og prøvd å si at hun fikk ta telefonen til exen dagen etter når ho var edru.

Som det sto i en Nemi stripe jeg leste her om dagen , venninner lar ikke venninner ringe/sende beskjeder når de er fulle.

Men med den oppførsel kan jeg skjønne hun kan slite med ensomhet, ho høres jo ikke ut som en veldig hyggelig og omtenksom person.

Skrevet

Tja...Jeg ser egentlig ikek det helt store problemet her.

De aller fleste har vel en eller annen gang opplevd at man har tatt et glass eller to for mye. Du sier hun er ensom og tydeligvis ganske ulykkelig (ref disse telefonsamtalene).

Selvfølgelig burde hun ikke drikke seg fra sans og samling, men jeg ville nok satt dette på tabbekvoten framfor å være så sur ovenfor henne. Og hvis du virkelig ville ha henne til å slutte å drikke, så kunne du vel bare sagt dette direkte til henne eller faktisk fjernet vinflasken??

Skrevet

Tror jeg hadde satt henne i en taxi og sendt henne hjem, gitt :)

Skrevet

Hadde ikke helt kontroll på hvor mange enheter hun drakk, drakk lite selv og var derfor nesten ikke borti rødvinsdunken. Men dagen etter så jeg at den slettes ikke var så tom jeg trodde den kom til å være. Ergo kan hun ikke ha drukket mye.

Dessuten virket også alt tilsynelatende bra helt til vi reiste oss opp og gikk til stua. Der tok jeg bort rødvinsglassene i frykt for søl. Da drakk hun ikke mer, men var allerede ganske full.

Var egentlig lite jeg kunne gjøre, og hadde heller ikke lyst til å skuffe denne venninnen helt. Skjønner jo at det fort kan bli noen glass for mye, og dette har nok skjedd de fleste (meg inkludert). Men har lov å bli irritert for det, det er en følelse som bare må aksepteres:-)

HI

Skrevet

My God. Du kaller henne for venninne. Så....vær en god venninne og hold kjeft. Alle trenger å blåse ut en gang i blant,og er det noen man burde føle seg trygg på,så burde det være ens egne venner..

Skrevet
Hadde ikke helt kontroll på hvor mange enheter hun drakk, drakk lite selv og var derfor nesten ikke borti rødvinsdunken. Men dagen etter så jeg at den slettes ikke var så tom jeg trodde den kom til å være. Ergo kan hun ikke ha drukket mye. Dessuten virket også alt tilsynelatende bra helt til vi reiste oss opp og gikk til stua. Der tok jeg bort rødvinsglassene i frykt for søl. Da drakk hun ikke mer, men var allerede ganske full. Var egentlig lite jeg kunne gjøre, og hadde heller ikke lyst til å skuffe denne venninnen helt. Skjønner jo at det fort kan bli noen glass for mye, og dette har nok skjedd de fleste (meg inkludert). Men har lov å bli irritert for det, det er en følelse som bare må aksepteres:-) HI

Hvis hun ble full av lite så kan det være fordi hun drikker sjelden, eller kanskje har spist lite eller at hun har inntatt piller i tillegg til vinen.

Skrevet
Men kvelden endte i fjortisfylla for hennes del... Tanken var en rolig kveld med brettspill og kun to-tre glass vin for kosens del. Denne tanken min ble også delt med venninnen min, og siden jeg hadde min datter hos meg også den kvelden så burde det jo være veldig innlysende at man ikke drikker seg fra sans og samling. Og hun har barn selv, så hun burde ihvertfall vite dette. Kvelden startet rolig med brettspill og masse prating. Så når klokka nærmet seg 12 og jeg hadde litt lyst til å sove, så var min venninne ganske full (reiste oss fra stolene vi satt på og gikk til stua). Vinglassene var med, og dem ble lagt på stuebordet. Så at min venninne ble mer og mer uklar, og veivet nå med både armer og ben når hun forklarte noe. Måtte flytte glassene i frykt for at hun søler vin på matta. Hun begynte også å ringe til sin kjæreste, som hun hadde kranglet med samme dag. Hun løy til han og sa at hun ville drepe seg selv. Han var ikke i byen denne helgen, så han ble selvfølgelig veldig redd og frustrert. Hun ringte også til sin eks og kjeftet (!) på han fordi han har funnet seg en ny kjæreste, og de har nylig kunngjort forholdet. Hele kvelden ble litt kaotisk... Var rimelig irritabel og trøtt til slutt, og ba henne sove hos meg, for hun hadde ingen intensjoner om å dra hjem når klokka nærmet seg halv to. Da dro jeg for å sove, og jeg tror hun også gjorde det. Morgenen etter stod jeg opp med min datter og fikk ingen beklagelse for oppførselen hennes kvelden før. Synes nå det var litt drøyt å drikke seg full i et hus med et lite barn. Jeg kan titt og ofte ta meg et glass vin for kosens skyld, og de fleste av mine venner gjør også det. Tydeligvis ikke denne venninnen, hun blir ihvertfall ikke bedt på en rolig kveld med vin igjen eller fest også for den saks skyld. Ville bare lufte litt ut. Har du opplevd lignende?

Vi har vel alle vært i hennes sko der man bikker over og drikker mer enn man bør og deretter oppfører seg dumt? Jeg ville faktisk ikke sagt noenting. Kanskje har hun hatt en dårlig dag, spist lite og da er det ikke mye som skal til før begeret renner over. Mulig hun ikke sa unnskyld grunnet fyllenerver og følelse av skam.. Vil jeg tippe. At hun oppførte seg sånn EN gang betyr vel ikke at hun gjør det neste gang? Trist at du aldri vil invitere henne til anledninger med alkohol inne i bildet.

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Ikke alle drikker så ofte at de kjenner sin grense. Vet også at hvis man sitter og drikker, skravler og koser seg, er det ofte man ikke kjenner så mye før man reiser seg. Det har ihvertfall jeg opplevd mer enn en gang..

Ut ifra det du forteller så er det jo tydelig at hun er i ubalanse. Om hun truer med selvmord ovenfor nåværende og krangler med eksen så kan det tyde på at hun sliter. Kan være derfor kroppen reagerer fortere på alkoholen? Kan også være hun ikke har spist så mye den siste tiden? Da går det ofte rett i fletta på deg.

Syns du er litt rask til å dømme, hi.. Dessuten, om barnet ditt ikke fikk med seg dette har vel ingen skade skjedd?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...