Anonym bruker Skrevet 30. september 2012 #1 Skrevet 30. september 2012 Merker at interessen min for ernæring og overvektsproblematikk har blitt veldig stor og jeg kunne veldig godt tenke meg å jobbe med dette. Noen som vet om det finnes jobber for sykepleiere innenfor dette? Evt hvor?
Anonym bruker Skrevet 30. september 2012 #2 Skrevet 30. september 2012 Sykehuset i Vestfold, Tønsberg.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2012 #3 Skrevet 30. september 2012 Bor i Stavanger. Hva gjør sykepleierne der?
Anonym bruker Skrevet 30. september 2012 #4 Skrevet 30. september 2012 Denne avdelingen har akkurat åpnet på sus:) http://www.sus.no/ak...g-overvekt.aspx
Anonym bruker Skrevet 30. september 2012 #5 Skrevet 30. september 2012 Diabetes sykepleier? Da får man jobbe mye med ernæring, kosthold- diett og mye fedmeproblematikk.
Tyttebærsyltetøy Skrevet 30. september 2012 #6 Skrevet 30. september 2012 Alle helseforetak skal nå operere fedmeoperasjoner. (bypass/sleeve) og de skal ha et apparat rundt dette. De fleste steder jeg har vært i kontakt med har et tverrfaglig opplegg med KEF, Spl, lege, fysioterapeut som følger opp både før operasjon (motiveringskurs) og etter operasjon. Det er jo også mange som ikke opereres og mange av de følges også opp av spesialisthelsetjenesten. Ellers er det sykehusavdelinger hvor slankeoperasjonspasienter ligger per og postoperativt. Ring ditt nærmeste helseforetak og sjekk hvor dette gjøres:) Har selv tidligere jobbet med denne pasientgruppen.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2012 #7 Skrevet 30. september 2012 Mastergrad i helsefremmende og forebyggende arbeid vil gi deg en fin inngangsport til det du ønsker å jobbe med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå