Anonym bruker Skrevet 30. september 2012 #1 Skrevet 30. september 2012 Tenker vanlig huskatt, men type forsikring (?), dyrlege, mat etc... Sterilisering/kastrering, chip, hva trenger vi. Har ikke hatt katt siden barndommen, kan ikke huske det kostet særlig mer enn maten, men så var det ikke jeg som betalte heller. Synes min mor bruker ubegripelig mye penger på hunden, når det gjelder mat, dyrlege etc. Men hund er vel dyrere enn en katt. Spør etter pris fordi jeg vil ikke hatt katt dersom vi ikke har rådd til å gi den alt det den trenger av veterinær, skikkelig mat etc.
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 30. september 2012 #2 Skrevet 30. september 2012 Jeg betalte ca. 1100,- for vaksine + sterilisering. Og så var det påfyll av vaksine 2 ganger etter det. Betalte rundt 400,- (tror jeg?) hver gang. Utover det så er det mat, bruker kanskje 200 / 300 i mnd, maks, har ikek regnet så nøye på det. årlig helsekontroll hos veterinær, med tannskjekk og avføringsprøve for sjekk av orm. Betaler rundt 500,- for det. Har ikke egen forsikring, men jeg har penger så jeg kan betale dersom katten skulle bli syk. Utover det så koster det ikke så mye mer, ja, bortsett fra blomster og en flaske vin til den som passer katten når man er bortreist
Gjest Miryks Skrevet 30. september 2012 #3 Skrevet 30. september 2012 Betalte rundt en 1000,- for vaksine og chip. Revaks. etter par-tre uker som kosta 400,-, ca. Mat ligger på rundt 2-300,- i mnd. Sterilisering her oppe koster 1500,-, kastrering 760,-. Har ikke kattene forsikret, men mener det koster 200,- i mnd.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2012 #4 Skrevet 30. september 2012 Takk for svar, må tenke litt på det men greit å ha noe å forholde seg til når det gjelder det økonomiske. Så må vi se på om hvorvidt vi virkelig, virkelig vil ha katt
Gjest Miryks Skrevet 30. september 2012 #5 Skrevet 30. september 2012 Takk for svar, må tenke litt på det men greit å ha noe å forholde seg til når det gjelder det økonomiske. Så må vi se på om hvorvidt vi virkelig, virkelig vil ha katt Bra dere tenker nøye gjennom det, hvert fall! ) Glemte jo at det kan være kjekt å ha et halsbånd på katta, et slikt som løser seg ut om katta hekter det fast i noe. Lurt å ha en del sånne i bakhånd, for de kan finne på å forsvinne Skal du ha innekatt/ha kattedo til katten, så må du regne ca 200,- (minst) i mnd på kattesand Vi bruker den "dyre" typen, Catsan (eller noe slikt), som ikke lukter.
Anonym bruker Skrevet 30. september 2012 #6 Skrevet 30. september 2012 Vurder om du vil forsikre pusen! Det gjorde ikke vi, og hadde en pus som var meget uheldig sitt første leveår. Hadde dyrlegeregninger på 10000(!) kroner! Men dette kan du jo ikke vite på forhånd, men lurt å tenke gjennom! Det koster å ha dyr, men gu' så kjekt det er:-)
Gjest AnneS Skrevet 30. september 2012 #7 Skrevet 30. september 2012 Jeg vil anbefale å adoptere en katt fra Dyrebeskyttelsen I Trøndelag koster det bare 750 kr å adoptere en katt som er sterilisert, chippet, vaksinert og helsesjekket Har tre av de selv som var voksne da vi adopterte dem, og herlige kosekatter alle tre Regner med adopsjonsgebyret er det samme ellers i landet også (?). Anbefales hvertfall om du bestemmer deg for å få tak i en katt. Mat og revaksinering og evt forsikring kommer i tillegg da, men det blir jo fordelt utover hele året
Von Hertelhofen Skrevet 30. september 2012 #8 Skrevet 30. september 2012 Og noen katter har stort klorebehov, så du må kanskje kjøpe et klorestativ eller to (50 kr på biltema). Og et transportbur er jo kjekt å ha, det er vel 2 - 3 hundrelapper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå