Gå til innhold

Når fikk du ultralyd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke uke er der normalt og få ultralyd på sykehuset? For og fastslå termin og alt det der ???

Har fått time når æ e i ca uke 19, e det normalt? Skal egentlig ha ekstra oppfølging på grunn av forje svangerskap!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også fått ordinær UL i uke 19. Tenker det er litt sent jeg da...?

Er det ikke mellom uke 16-18 som er vanlig?

Skrevet

Klare ikke og bli klok på det der :-/ legen har send skriv til sykehuset om at jeg må ha ekstra oppfølging på grunn av morkake svikt i forje svangerskap. Syns da og vente til uke 19, er lenge. De får

Jo ikke sett så mye på veksten til barnet før jeg er nesten halvveis:-/

Hi

Skrevet

jeg var 19+0 når jeg var på u.l. tror det er normalt fra 17-19?

Skrevet

Mellom 17-19 er vanlig. Er ikke sikkert de ser nok av morkaken før uke 19.

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Mitt siste svangerskap var også et risikosvangerskap.

Jeg fikk ul før graviditeten (for å sjekke livmoren) og i uke 8. Deretter ingenting før den ordinære i ca uke 19. Men etter det måtte jeg inn annenhver uke resten av svangerskapet.

Nå kan jeg ingenting om morkakesvikt, men hør med din jordmor om dette er normalt. Evnt ring føde pol. for å spørre hvilken oppfølging du kan forvente deg.

Skrevet

Legen min mente at jeg trengte ekstra oppfølging! Skal inn til han på ul mellom uke 10 og 12 før og sjekke nøyaktig termin. Men som han sa at han va ikke "ekspert" på dette. Så ville at jeg skulle på sykehuset og sjekkes ordentlig. Vi bor på en liten plass, så må kjøre ganske langt for og komme på sykehuset ..

Hi

Skrevet

Legen min mente at jeg trengte ekstra oppfølging! Skal inn til han på ul mellom uke 10 og 12 før og sjekke nøyaktig termin. Men som han sa at han va ikke "ekspert" på dette. Så ville at jeg skulle på sykehuset og sjekkes ordentlig. Vi bor på en liten plass, så må kjøre ganske langt for og komme på sykehuset ..

Hi

Skrevet

Fikk i uke 19 og noe. Men var på privat ul i uke 10.

Skrevet

Rutineultralyd med fastsettelse av termin skjer mellom uke 17 of 20.

Oppfølging grunnet tidligere morkakesvikt starter ved uke 23-24....

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Er vel normalt med ordinær UL mellom uke 17-20

Skrevet

Vanlig ul har jeg fått i uke 18 og 19 i mine svangerskap.

Jeg tror ekstra oppfølging pga tidligere morkakesvikt først begynner etter halvgått svangerskap, så du trenger ikke stresse med det. Det kommer dere sikkert til å lage en avtale på når du skal inn til ordinær ul.

Skrevet

Fått ordinær ul når jeg er i 19. uke.

Men har vært på ul i uke 6, grunnet forrige svangerskap.

Og en ul i uke 14 pga blødninger.

Skrevet

Tusen takk for gode svar :) da slepp æ og bekrefte mæ over det :)

Hilsen hi :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...