Gå til innhold

Tvangssalg av eiendom med kausjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lån med kausjon i en eiendom som nå blir lagt ut på tvangssalg. Hva skjer med mitt lån?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må legge til jeg hele tiden har betjent lånet til punkt og prikke, det er pga at eiendommens eier nå er begjert personlig konk at det har komt div aktører på banen som nå krever eiensommen solgt.

Skrevet

Da blir den mest sannsynlig solgt med tap og kreditorer kan hente ut det resterende beløpet hos deg, altså kan de i verste tilfelle si at du må selge boligen din for å innfri restkravet!! Er du belånt til pipa?

Skrevet

Jeg forstår Hi at hennes lån er Slik at eier av eiendommen som nå skal selges har stilt opp som kausjonist for henne?

Vil tro at hvis verdien av din eiendom har økt siden kjøpet, så vil du muligens slippe noe styr, du må bare få tinglyst skjøtet på boligen din på nytt uten aktuell kausjonist. For med ny verdivurdering så kan det jo hende at lånet da havner under 80% av ny takst! Det holder med meglervurdering.

Hvis lånet ditt fortsatt er ganske høyt så vet jeg faktisk ikke, men vil tro at banken kan hjelpe deg til å finne en løsning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...