Mon tro.. Skrevet 30. september 2012 #1 Skrevet 30. september 2012 Hei, jeg kommer til å søke om å få planlagt KS , men kun hvis det går så langt at de sier de må sette meg i gang. Har en fryktelig dårlig opplevelse med mdningspiller osv.. Men hva avgjør hva? Jeg har termin 17.12.2012 Når får jeg evnt planlagt KS? Noen med erfaringer?
robot Skrevet 30. september 2012 #2 Skrevet 30. september 2012 Det varierer fra sykehus til sykehus. Trenden er at man legger seg nærmere og nærmere opp mot termindato (hvilket samsvarer med forskning som sier at fosteret har utbytte av de ekstra få dagene innabords). Ellers avgjør kapasitet, og du får det ikke i helgen.
Solskinnsbolla Skrevet 1. oktober 2012 #3 Skrevet 1. oktober 2012 Jeg skal ta planlagt ks, og da måtte jeg i møte med en lege på sykehuset da jeg var litt over halvveis i svangerskapet. Siden jeg har to ks bak meg fra før, var det ikke noe problem å få det innvilga. Ca en uke etter møtet, fikk jeg brev i posten med datoen for ks. Det skal jeg ta om 11 dager, og da er det 10 dager igjen til termindato. Skal ta på A-hus. Men hvis jeg forstår deg riktig, så kommer ikke du til evt å søke før ganske tett opptil termin? Om det går, er jeg usikker på. Hvis jeg var deg, ville jeg bestilt en time til samtale på det sykehuset du skal føde med en gang, nettopp p.g.a. den frykten du har. Dette har du krav på. Da får du samtale med en jm, evt lege. Da avgjør dere sammen åssen du skal gå fram, og du får korrekt svar på hva du må gjøre.
Mon tro.. Skrevet 1. oktober 2012 Forfatter #4 Skrevet 1. oktober 2012 (endret) Jeg skal ta planlagt ks, og da måtte jeg i møte med en lege på sykehuset da jeg var litt over halvveis i svangerskapet. Siden jeg har to ks bak meg fra før, var det ikke noe problem å få det innvilga. Ca en uke etter møtet, fikk jeg brev i posten med datoen for ks. Det skal jeg ta om 11 dager, og da er det 10 dager igjen til termindato. Skal ta på A-hus. Men hvis jeg forstår deg riktig, så kommer ikke du til evt å søke før ganske tett opptil termin? Om det går, er jeg usikker på. Hvis jeg var deg, ville jeg bestilt en time til samtale på det sykehuset du skal føde med en gang, nettopp p.g.a. den frykten du har. Dette har du krav på. Da får du samtale med en jm, evt lege. Da avgjør dere sammen åssen du skal gå fram, og du får korrekt svar på hva du må gjøre. Hei! Jeg skal til JM time om et par uker, og hun sa vi kunne prate mer om det da..hun sa at hun kunne snakke med legen, men jeg ville jo tro at jeg må stille personlig opp til konsultasjonstime?? Hmmm.. Etter forrige fødsel sa de at de skule følge meg opp på sykehuset netse gang jeg ble gravid.. Håper de tar hensyn. Jeg var sikkert et mareritt og ha der etter Forrige fødsel/KS, så det vil sikkert kvitt meg fort denne gangen Jeg nekter å bli satt igang igjen med de modningspillene! Horribel opplevelse. Mitt ønske er at hvis det går så langt at de faktisk sier at de å sette meg igang, er at de heller tar KS. Hva tror dere om det? Endret 1. oktober 2012 av Mon tro..
Chelseafan Skrevet 1. oktober 2012 #5 Skrevet 1. oktober 2012 er vel 14 dager før på de aller fleste sykhus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå