Gå til innhold

Speilbilde og kamerabilde. Hvem forteller sannheten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I speilet synes jeg at jeg nogenlunde pen ut, iallefall litt søt. På bilder blir jeg jo dritstygg. Hvem forteller sannheten egentlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kameraet. I speilet så ser du deg selv speilvendt. Kameraet tar bilde av det andre ser når de ser på deg.

Skrevet

kanskje du her utsatt for kjipe fotografer som ikke vet hvordan de skal utnytte lys og vinkling til din fordel?

eller at du blir stressa av bilder og spenner deg eller gjør en eller annet grimasje som ikke helt funker?

eller at du har innøvde posisjoner når du studerer deg i speilet som viser deg fra din beste side?

eller så kan det jo hende andre syns du er søt på de bildene du selv ike liker så godt også da!

det sitter mye i hodet!

:)

Skrevet

Man er speilvendt i speilet ja. Samtidig er det bare speilbildet sitt man er vant til å se selv. Siden nesten ingen er helt symmetriske i ansiktet, syns man selv at man ser stygg ut på bilder, ettersom det er speilvendt fra hva man er vant til. Er ikke verre enn det :)

Skrevet

Håper det er speilet, men tror det er bildet....

Skrevet

Bilde med blitz er jo ikke slik du ser ut til vanlig da. Man blir jo ofte bleik osv.. Men hvis du tar et bilde ute på en lys dag, uten blitz så ser du nok noelunde sånn ut???

Skrevet

Bilder kan også juge, det fanger deg i et kort øyeblikk, og er du en som ufrivillig lager grimaser eller spenner deg når du blir tatt bilde av så er ikke bildet heller representativt for hvordan du ser ut.

Skrevet

Regner med kameraet forteller sannheten. For hver gang jeg ordner meg og ser meg i speilet så er jeg liksom fornøyd, også har en eller annen jævel tatt bilde av meg bare for å bevise at det hadde jeg ingen grunn til å være ;)

Skrevet

Det er jo ikke alle som er fotogene selv om de er pene. Stoler mer på speilet jeg :)

Skrevet

Ikke alle kan være fotogene, noen av oss er bare vakre.... ;)

(Jeg er virkelig ikke fin på bilder så trøster meg med det utsagnet ;P)

Skrevet (endret)

jeg tror speilbildet viser deg best hvordan andre ser deg, med uttrykk, smil o.l.. men når det kommer til kroppsfasong så tror jeg bilder viser sannheten. jeg husker jeg følte meg ganske flott i barndåpen til lillegutt, men på alle bildene fra dåpen var jeg fortsatt passe feit og bolle i ansiktet.. mange speil legger på /trekker fra noen kilo ;)

Endret av Lille- MO
Skrevet

Akkurat når det kommer til ansiktet, så tror jeg nok ikke at bilder nødvendigvis forteller sannheten..

Det er mange mindre pene jenter som er modeller f.eks, og som da har trekk i ansiktet som gjør at de blir fin på bilde, altså er de fotogene.. og så har du mange vakre damer som ikke ser ut i natta på bilde fordi de ikke er fotogene..

Må dessverre innrømme at jeg ler litt for meg selv av enkelte som mener de er kjempefine fordi de jobber som modell, og så ser de ut som kråker når kamera er slått av...

Tror også det er vanskelig å bedømme seg selv uansett om man ser i speilet eller på bilde, man er jo vant til utseendet sitt og det er umulig å vite hvordan andre ser oss ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...