Gå til innhold

Timelønn/tariff/ansiennitet ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan være så snill å hjelpe meg litt.

Jeg jobber nå et sted der vi ikke har tariff, vi har fast timelønn og får bonus hvis vi når budsjett (bare noen kr mer i timen). Vi har ikke lørdag eller kveldstillegg. Jeg blir nå tilbudt 100%, jobber fra før bare i 40..men er veldig usikker på om jeg skal takke ja, skal ha et møte snart og vil gjerne være litt forberedt på hva jeg egentlig kan kreve/be om.

Jeg har aldri jobbet noe sted der de ikke har hatt tariff før og kjenner at jeg blir litt skeptisk..men det er kanskje ikke grunn til det? Er ikke så inne i det!

Synes også det er rart at jeg på 32 skal ha samme lønn som henne på 18..tenker på det med ansiennitet, er dette noe man har rett på uansett? Jeg har jo vært i arbeidslivet ganske lenge, men vet ikke hvordan man regner på det, og om det kanskje ikke gjelder når man ikke har tariffavtale? Lurer også på dette med røddager..det nærmer seg jo f.eks jul nå, har man ikke rett på noe betalt selv med 100% fast når man ikke har tariff på de dagene man "mister" i røddager?

Jeg jobber som selger på butikk. Jeg er ikke organisert.

Skikkelig usikker på om jeg skal takke ja eller fortsette å søke på andre jobber med bedre betingelser..

Noen som kan komme med noen råd eller litt informasjon til meg?

Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...