Gå til innhold

Helt ærlig.... ville dere levert pengene til politiet?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, men helt ærlig ikke fordi jeg er moralens vokter, men fordi jeg ikke hadde turt å beholde dem.

Skrevet

Selvfølgelig

Skrevet

Helt ærlig, jeg vet faktisk ikke. Hadde jeg ikke levert de hadde jeg hatt dårlig samvittighet med tanke på den stakkaren som hadde mistet pengene. Hadde jeg levert pengene hadde jeg syntes det var "trist" å gå glipp av så mye penger.. Nå må jeg huske anonymknappen her altså ;)

Skrevet

Ja det hadde jeg!! Jeg har store issues med samvittighet, og hadde fått ALTFOR dårlig samvittighet til å beholde dem.. og jeg er dritredd for karma :P

Gjest Sommerfuggel i vinterland
Skrevet

Skulle bare mangle, så JA, de hadde jeg levert inn..

Skrevet

Jeg hadde blitt så stresset om jeg hadde beholdt dem at det ikke var verdt pengene.

Gjest Heartbroken
Skrevet

Ja, det hadde jeg.

For sikkert 10 år siden fant jeg en femtilapp på gulvet i en butikk og leverte den ikke inn. Det har jeg dårlig samvittighet for enda - tenk om det var en fattig pensjonist eller et barn som hadde mistet den?

Så jeg tør ikke tenke på hvordan samvittigheten min hadde vært om jeg beholdt denne summen ;)

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Jeg ville nok levert dem inn pga samvittigheten min. Men han røde mannen på skulderen min hadde nok protestert samtidig ;)

Skrevet

Ja, jeg kunne ikke hatt glede av penger jeg visste noen hadde mistet og savnet.

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Nei, hadde ikke levert inn, og trolig kost meg med hvert øre.

Skrevet

Normalt sett så ville jeg selvfølgelig ha levert dem inn, uten tvil!!

I min nåværende livssituasjon hadde jeg nok tenkt meg lenger om enn jeg egentlig er komfortabel med å innrømme. En sånn sum kunne gjort at jeg fikk hodet... eller i hvert fall nesa.... over vann, kunne vært en ny start.

Men jeg ville nok ikke greid å beholde dem likevel, rett og slett fordi jeg ville tenkt på at de kanskje var mistet av noen trengte pengene like mye som meg...

Så jeg ville nok (dessverre ;) ) levert dem til politiet uansett....

Skrevet

Nei, hadde gjemt dem under en stein i hagen og latet som ingenting...Viss ikke jeg hadde hørt noe mer om pengene innen et år hadde jeg kjøpt meg en skikkelig reise.

Skrevet

Det er ikke et dilemma en gang. Selvfølgelig hadde jeg levert dem inn.

Skrevet

Jeg ville nok det. Er såpass ærlig at det hadde sliti på samvittigheta og ikke gjort det.

Sjøl om jeg trenger pengene, ville jeg levert de til politiet, fordi jeg skjønner at noen hadde mistet de, og de var ikke mine å beholde.

Skrevet

Hadde levert dem, men ikke fordi jeg tenker så veldig på de som mistet dem. :P Jeg hadde vært for nervøs i forhold til at det skulle bli oppdaget, samt at jeg hadde blitt så plaget av å ikke ha gjort det rette, så det hadde ikke vært verdt det.

Skrevet

Jeg hadde levert dem inn med tanke på at det kunne ha vært noe kriminelt innblandet. Det hadde jeg ikke ville vært en del av.

Skrevet

Hadde nok forsynt meg med et passelig beløp og latt resten ligge igjen.

-Hvem skulle liksom vite at jeg hadde tatt de?

Skrevet

Hadde ikke hatt samvittighet til å bruke dem..så ja, hadde levert dem inn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...