Gå til innhold

Er det trygt å reise på ferie til Egypt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer Huragada eller Sharm el sheik i romjulen, er det trygt å reise dit med tanke på uroligheter i landet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

<p><span>Her er hva UD mener om saken: </span></p>

<p> </p>

<p><span>Offisielt reiseråd for Egypt</span></p>

<div class="clear"> </div>

<div class="intro" style="padding-bottom: 5px;">Utenriksdepartementet oppfordrer reisende til å utvise aktsomhet ved reiser til eller opphold i Egypt.</div>

<div>

<p><em>Utenriksdepartementet fraråder reise eller opphold som ikke er strengt nødvendig til den nordlige delen av Sinai-halvøya, nærmere bestemt området nord for veien mellom Suez og Taba. Frarådningen gjelder ikke veien mellom Suez og Port Said langs Suez-kanalens østbredd. </em></p>

<p><em>Pga. kidnappingsfare må det utvises særlig aktsomhet ved all ferdsel også i det sørlige Sinai utenfor de etablerte turistområdene langs Aqaba-bukten (Sharm al-Shaikh, Dahab og Nuwaiba).</em></p>

<p><em>Det gjøres oppmerksom på at sikkerhetssituasjonen i området kan endre seg meget raskt. Nordmenn som oppholder seg i området bes utvise aktsomhet og følge de råd og anvisninger som til enhver tid gis av egyptiske myndigheter, samt holde kontakt med ambassaden i Kairo. </em></p>

<p><br />

<em>Norske borgere som oppholder seg i eller som planlegger å reise til Egypt anmodes om å ta kontakt med ambassaden i Kairo for oppdatert informasjon og registrering av reise via <a href="http://www.landsider.no/">www.landsider.no</a></em></p>

<p> </p>

<p><em>Personlig ville jeg valgt et annet sted å feriere tror jeg...</em></p>

<p> </p>

<p> </p>

</div>

<div class="ambInfo"> </div>

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Var der for noen uker siden, helt nydelig. Ikke noe problem i det hele tatt. var i sharm el sheik

Skrevet

ja det er trygt!! aller best og mest i hurghada.Hold deg unna Kairo.

Skrevet

Nei, det ville jeg ikke si at det er. Vi måtte ha politieskorte da vi så pyramidene, for islamister har truet med å sprenge turisbusser, biler med utenlandske skilter og lignende.

Har vært der før, men det har blitt en helt ny stemning etter Det Muslimske Brorskap. Mange skumle holdninger der nå, dessverre...

Jeg hadde aldri dratt dit, spesielt ikke med barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...