Gå til innhold

Når kvinnen tjener mest..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tjent mer enn mannen de siste 3-4 årene, men ikke mer enn 15-20.000,- i året.

Sist jeg gikk opp (skiftet jobb) fikk han også noen ekstra lønnstrinn i lokale lønnsforhandlinger.

Nå fikk jeg beskjed fra min sjef om at de mener jeg fortjener mer lønn og de har innstilt meg til lokalelønnsforhandlinger.

Jeg ble kjempe glad og fortalte det til mannen.

Han ble bare helt stille :-(

Ikke noe gratulerer, klem eller smil.

Han ble bare mutt.

Hva gjør jeg nå?

Jeg har ikke lyst at han skal gå rundt å være sjalu eller noe..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, latterlige mennene som tror de blir mindre mannfolk om de ikke klarer brødfø familien sin ;)

Han kommer nok over det, bare vær grad for at du har arbeidsgivere som vet å verdsette deg og forhandle deg frem til den lønnen du fortjener uavhengig av mannen din. Han må bare svelge en hårete kamel også kommer han også til å sette pris på lønnsøkningen din..

Skrevet

Hva du gjør? Går ut og kjøper noe fint til deg selv vel. Gratulerer :)

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Ikke den beste reaksjonen fra mannen min, men det er jo noen menn som fortsatt føler at de skal tjene mest. Du får heller spørre mannen din om han ser på det som et problem og hvorfor?

Jeg tjener nå hele 16.000 kr mer enn mannen min, og han synes det er flott når jeg går opp i lønn. Mer penger til meg = mer penger til hele familien.

Skrevet

Er det noe annet å gjøre enn å ta i mot pengene?

Skrevet

Snodig! Håper nå selv at fruen skal tjene masse jeg!:P

Skrevet

En del menn tåler dessverre ikke det... jeg tror det må bunne i en eller annen form for dårlig selvtillit. Fra tidligere så var det jo aldri noe spørsmål - mannen tjente alltid mest, han skulle tjene mest. Menn tjente mer i akkurat samme jobber som kvinner utførte - og fikk mer penger kun fordi de var menn. Dette henger nok sterkere igjen hos enkelte enn hva vi har lyst å tro.

Jeg er singel og prøver meg på nettdating. Fikk nylig kontakt med en mann som har et yrke som ikke er spesielt godt betalt. Vi skrev flere hyggelige meldinger frem og tilbake, han ville gjerne møtes. Så fikk han vite hva jeg gjør - da kom det frem at han kjenner noen som gjør det samme som meg som "tjener veldig gode penger, ikke gjør så mye og lever lykkelig med den høye lønna"......

Og det var det siste jeg hørte fra ham....

Men det er for så vidt like greit.

Tror du skal prøve å snakke med mannen din om dette, jeg. Har dere felles økonomi så er det jo ikke noe problem, det er bare tall på et papir. Konsekvensen blir at DERE får mer å rutte med i fellesskapet. Du må nok gjøre det veldig klart for ham at det er ham du vil ha og bo med, og at det ikke spiller noen rolle hvem av dere som tjener litt mer enn den andre. Men det er også lov å si at du ønsker at han gleder seg litt på dine vegne når du får så gode tilbakemeldinger fra jobben.

Skrevet
Tror du skal prøve å snakke med mannen din om dette, jeg. Har dere felles økonomi så er det jo ikke noe problem, det er bare tall på et papir. Konsekvensen blir at DERE får mer å rutte med i fellesskapet. Du må nok gjøre det veldig klart for ham at det er ham du vil ha og bo med, og at det ikke spiller noen rolle hvem av dere som tjener litt mer enn den andre. Men det er også lov å si at du ønsker at han gleder seg litt på dine vegne når du får så gode tilbakemeldinger fra jobben.

HI her.

Vi har mer eller mindre felles økonomi, så det blir mer til felleskassen.

Han ble ikke sur egentlig, bare mutt.

Tror egentlig han jobber med det litt selv inni seg.

Nå er heller ikke de lokale lønnsforhandlingene ferdige, så vi vet heller ikke hvor mye det er snakk om.

Ble egentlig bare litt lei meg over den reaksjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...