Gå til innhold

Betyr dette at jeg er gravid?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en baby på 5 måneder og har sluttet med å amme siden hun var 2 måneder. Jeg bruker ingen form av prevensjon det er han som gjør det. Nå har jeg ikke hatt tr.. Siden ca. 2 måneder. Jeg har uregelmessig tr.. Men nå har jeg itilleg noen andre tegn.

Føler meg ofte kvalm etter å ha spiset

Er noen ganger veldig glad men blir plutselig veldig trist av noe helt vanlig

Veeeldig følsom på brystene blir vondt når jeg tar på de

Veldig økt utflod i forhold til det jeg har til vanlig sett

Når babyen min sitter på magen min blir det veldig vondt

Hva tror dere er det noen som har opplevd dette? Kan jeg være gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår jeg det rett når det er han som bruker kondom, det er prevensjonen deres? Eller hopper han av i svingen?

Du kan selvfølgelig være gravid, det er ingen prevensjonsmidler som er 100% sikre, og hopper dere av i svingen er det den mest usikre metoden som finnes...

Men det kan også godt hende du er litt hormonell, det er mye som skjer med hormonene i kroppen i året etter en fødsel. Jeg følte meg gravid mange ganger jeg, tok et par tester til og med, for symptomene var sterke. Men jeg er sterilisert da og var selvfølgelig ikke gravid, men det føltes veldig sånn noen ganger. Kroppen var helt i ulage en lang stund...

Eneste måten du kan vite sikkert på er jo å ta en test.

Skrevet

Han bruker kondom ja men vi er ikke så flinke på å ta den på så riktig når vi hopper i senga:d men jeg er ikke klar til en ny baby jeg har fødselsangst det var vanskelig med den første fødselen. For en liten stund siden trodde jeg at jeg var gravid igjen og da var mensen forsinket 2 måneder men jeg hadde ingen andre tegn til graviditet. Da tok jeg tester som slo ut negativ. Men nå føler jeg meg veldig trørr og slapp i tillegg til alle de andre symptonene ovenfor. Jeg husker ikke når jeg hadde sist mensen men jeg er sikker på at det har gått 1-2 måneder nå. Jeg hadde veldig sterke mensmurringer for en uke siden og da trodde jeg at jeg at tr..var på vei men det var ikke noe mer enn veldig mye hvit utflod. Jeg må skifte truseinnlegg 2-3 ganger hver dag og føler meg veldig annerledes. Det kan jo være psykisk men at brystene er velfig følsom og alt det andre er jo sant og det danner bare spørsmålstegn?

Skrevet

Hvis man er veldig redd for å bli gravid, da sørger man for riktig bruk av prevensjon.

Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Du må jo ta en test for å se om du er gravid, det er ikke noe vi kan svare på...

Lykke til og håper du får det svaret du ønsker

Skrevet

Bare for å skremme deg litt ekstra, jeg fikk fjerde barnet ved at mannen bare såvidt var inne og hilste på under forspillet. Altså ikke noe hopping av i svingen, men en liten penetrening under forspillet, det var uten tvil en dyktig svømmer i "smøringen" hans ;)

Om det er viktig å ikke bli gravid må dere bruke prevensjonen riktig!

Men ta en test du, om symptomene du har kommer av et nytt svangerskap vil nok testen slå ut positiv. Om det bare er hormonforandringer, stoffskifte i ubalanse e.l. etter fødselen som gir symptomene blir dere enda flinkere med prevensjon.

Lykke til!

Skrevet

Idag skal jeg ta en test vi får se hva det blir til.

Skrevet

Har du tatt testen?

Skrevet

Ja nå har jeg testet men jeg tror jeg gjorde det helt feil. Den var negativ men jeg testet ikke med morgensurin og forresten utdørte jeg ikke testen slik det sto på pakken men jeg tar en ny test etter noen par dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...